torsdag, juli 28, 2005

Mer smink!

Min favvoblogg Lipgloss Bitch uppmanade för ett tag sedan människor att lista sina budgetsminkfavoriter, och eftersom jag inte låter ett tillfälle att prata om smink passera mig förbi bara för att jag är lite sen på det kommer här mina val:

1. Transparent puder från Isadora - fungerar minst lika bra som andra, betydligt dyrare varianter jag har provat. Jag gillar även Isadoras ögonbrynspenna. Den är extra lång och räcker därför hur länge som helst, ger lagom mycket färg (åtminstone till mina av naturen redan mörka ögonbryn) och har en bra konsistens (det vill säga inte för vaxig utan ganska torr). Sitter bra gör den också, och har dessutom en inbyggd borste i ena ändan. Det är ju inte Estée Lauders Artist's Brow Stylist, direkt, men ändå - fullt funktionsduglig.

2. 10-pack ögonskuggor från H&M (den rosa asken, inte den inte alls lika snygga blåa):
Image hosted by Photobucket.com
Skuggorna är förvisso små och hållbarheten är väl sådär, men ändå - 10 skuggor i riktigt snygga färger för 50:- är INTE fy skam.

3. Bebisprodukter från Natusan. Duschkrämen återfuktar bra och lämnar ingen lukt efter sig, perfekt om man vill undvika krockar mellan duschkräm och parfym. Dessutom stor flaska till billigt pris, och deras Dry oil spray är den bästa fuktgivaren för kroppen jag provat. Det enda som talar mot de här produkterna är möjligen att man måste släpa sig bort till blöjhyllan för att få tag på dem, vilket jag känner mig lite halvobekväm med. Precis när jag hade köpt duschkrämen brottades jag dessutom med farhågor om att den kanske luktade lite blöja, men jag tror/hoppas att det bara var tvångstankar.

4. Shimmer powder från H&M, i den ljusaste och lite guldiga nyansen. En rejäl burk kostar ungefär 30:-. Den är säkert avsedd att pudra hela kroppen med för ett småvulgärt discoskimmer, men jag brukar använda den som highlighter. Försökte ett tag att hitta en riktig highlighter i en liknande färg, men lyckades aldrig hitta någon i en nyans som jag gillar lika mycket. De slutade tillverka den ett tag, så nu när den är i nyproduktion har jag köpt upp ett mindre lager, just in case. Det bästa budgetköpet av dem alla.

5. Mavalanagellack. Många trista färger, men vulgonyansen "Los Angeles" är grym.

Bubblare: Flytande eyeliner från märket Arcancil. Det är rätt länge sedan jag använde den nu, men jag har hårdkonsumerat flytande eyeliner i min ungdom och den här billighetsvarianten från Kick's var den absolut bästa. Förpackningen var kanske inte direkt glamourös, men stadig och rejäl, och den fanns i färgen "Browny black" som var svart utan att vara kall i färgen, vilket ALLTID måste premieras. Eftersom jag har trappat ner en del på användningen nuförtiden var det ett tag sedan jag köpte en ny, men back in the day kostade de i alla fall under hundringen.

Nu ska jag ta ett bad tillsammans med två andra budgetfavoriter; Body Shops oparfymerade badolja och skrubbhandskar. Sedan ska jag sova sova sova sova (jag börjar tro att jag kanske drabbats av den där kroniska tröttheten som alltid lika pålitliga är-DU-drabbad-Aftonbladet skrev om idag) och drömma ljuvt om de heta peeptoeskorna jag planerar att köpa imorgon eftermiddag.

Inga kommentarer: