torsdag, april 27, 2006

Aktivera mig!

Nästa vecka har jag semester, medan alla jag känner (tror jag?) jobbar eller går i skolan. Jag har satt upp som mål för mig själv att inte bara sitta hemma i soffan och vegetera framför Hem till gården, utan istället vara aktiv och energisk och hitta på roliga och utvecklande saker...och allt det där. Dessa planer försvåras dock en smula av det faktum att 1. aktiviteterna som ska utföras måste kunna genomföras utan sällskap utan att det blir för tråkigt/sorgligt 2. jag har inte direkt obegränsade ekonomiska tillgångar och 3. jag är även ganska lat. Det är alltså här jag behöver hjälp - någon som kan komma på något intressant och spännande som inte är alltför dyrt och/eller käckt och flåshurtigt som jag kan ta mig för under nästa vecka? Själv har jag kommit på följande förslag:

-Åka till Köpenhamn och shoppa
-Väcka mina slumrande husmoderstendenser till liv och laga en massa mat ur
Nigella Bites-boken, och sedan bjuda hem mina vänner framåt kvällen för att äta upp allt
-Cykla till stranden och sitta där och läsa skönlitteratur, samt känna hur min årligen återkommande solbränna (begreppet använt i vid bemärkelse) av typen "glad gris" börjar smyga sig på (allt under förutsättning att det är fint väder)
-Gå på stan och äta Lejonet och Björnen-glass med min mossa när hon har sin lediga eftermiddag
-Dricka alldeles för mycket öl en vardagskväll
-Åka till IKEA och köpa lite hemtrevliga saker till balkongen
-Sträcktitta på This Life-DVD:erna som jag ämnar låna av Lisa och vara nördig, fylla i meningar samt dra menlös "visste du att"-trivia och "kommer du ihåg när"-nostalgi högljutt för mig själv hemma i vardagsrummet (jag erkänner villigt att den här punkten hade funkat bättre med sällskap, men det får gå ändå).

...men jag behöver förslag på mer! Aktivera mig, snälla!

Under tiden ska jag bege mig ut och hämta min nya ipod, så att jag även i fortsättningen kan sväva i lycklig ovisshet om alla korkade diskussioner som förs runt mig på kommunala färdmedel.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan kolla this life tillsammans, dricka öl, spela Buzz, hjälpa Tobias måla sin nya lägenhet, aktivera sushi-bloggen, testa wagamama i kphm...Jag jobbar ju, men är ledig om kvällarna!

Lina sa...

Fredrik: Jag vill inte ha någon annan, de som inte är ipods är fula (plus att vanans makt inte bör underskattas). Och det har inte köpts någon ännu, men det blir nog en nano trots att jag kommer att drabbas av regelbundna åh-shit-herregud-den-är-borta-jag-måste-ha-tappat-den-attacker.

Lisa: Samtliga förslag låter alldeles förträffliga! Haha, vi borde verkligen ta itu med det där med sushibloggen.

Anonym sa...

drick öl. varje dag. massor med öl!

Anonym sa...

Eeyyh! En dag när det är riktigt dåligt och blåsigt skitväder - åk till kallbadhuset och sitt inne i bastun och titta ut över grått hav. Som balsam för själen (ha dock inte balsam i håret under bastusessionen, har hört att det är bullshit som en del säger, att håret ska ta åt sig än mer näring av produkten man stoppar i det). /Anna.