torsdag, maj 04, 2006

Rhubarbfool goes modeblogg

Brace yourselves, här kommer dagens outfit:

*Kjol
*Linne
*Solglasögon
*Ballerinaskor
*En tunn liten kofta som till och med kunde tas av och knölas ner i väskan utan risk för frossbrytningar eller dylikt
*INGA STRUMPOR
*INGA STRUMPBYXOR
*INGEN JACKA

Det må vara beklämmande att jag inte har något vettigare att säga än "ooooh vilket härligt väder vi har fått" men så är nu fallet och det är faktiskt ganska underbart. Dessutom bjöd min snälla mamma mig på thaimat till lunch vilket var välbehövligt eftersom jag redan lyckats shoppa upp typ hela lönen. För att än en gång citera gamle gode Ice Cube: Today was a good day (didn't even have to use my AK, och så vidare).

Förresten, ett litet Malmötips, alldeles gratis: I frukt & grönt-affären som ligger precis i slutet av Bergsgatan, innan den går ihop med Södra Förstadsgatan, säljs det jordgubbar för 15 kronor kartongen, och de är helt vansinnigt goda. Gå dit och köp (helst inte alla dock, eftersom jag utan tvivel kommer att vilja ha fler imorgon trots att jag just tryckt i mig en hel kartong).

1 kommentar:

Anonym sa...

åh. linne och jordgubbar. avundsjukan.
själv har jag utsikt från min arbetsplats över ett kafé med uteservering där det sitter folk i kortärmat och solglasögon och sippar islatte och äter glass... om det här inte håller i sig till helgen när jag är ledig blir det inga glada miner på sjunde tvärgatan, det är ett som är säkert.