måndag, maj 15, 2006

Så jobbar vi än en gång på det kulturella kapitalet

Idag tittade jag på Kobra för att se Pet Shop Boys-intervjun och två djupa insikter kom till mig:

1. Fan fan fan fan fan att jag inte köpte biljetter till PSB-konserten i Sthlm medan tid fanns. Nu är de slut enligt ticnet och jag ångrar mig såklart bittert. Ja, jag ångrar mig rent utav extra bittert eftersom anledningen till att jag inte köpte biljett är att jag inte vågar åka x2000 till Stockholm eftersom det finns en överhängande risk att någon kräks på tåget och jag måste nu alltså leva med insikten om att 1. Jag aldrig kommer att kunna ta mig till ett ställe som inte finns på ett behändigt Inter City-avstånd från hemmet 2. Det inte blir någon konsert och 3. Jag inte är riktigt frisk. Känns stabilt! Ett litet ljus i mörkret dock: man kunde i alla fall på ticnet.se beskåda den aktuella topplistan efter de mest efterfrågade biljetterna, och jag vet i och för sig inte hur den ser ut när någon väl läser det här men ändå, ta er en titt och spot the odd one out...

2. Kobra-engelskan! Kobra-engelskan! Få den att sluta! Få den att sluta!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=d2OqyFPFuJI&search=juventus

Johanna sa...

Jag missar också PSB! FörJÄVLIGT. Biljetterna tog slut på tre röda typ.

anna sa...

det är banne mig inte en odd one! det ska bli härligt....säljer du din biljett till mig?

Lina sa...

Virvla: Hehe, ja, den är så fin. Speciellt gillar jag de goa Malmökillarna som intervjuas på gågatan. Varför fick inte jag chansen att uttala mig? Jag hade haft så mycket bra att säga...fel plats vid fel tillfälle, SOM VANLIGT. Pontus Kåmarks svengelska är för övrigt icke att leka med.

Johanna: Det är sannerligen för jävligt, speciellt när man som jag inte är den effektiva typen direkt. Priserna på blocket/tradera är helt åt helvete och ingen Köpenhamnskonsert blir det heller. Oh joy.

Anna: Jag säljer verkligen inte min biljett! Men jag har hört det ryktas om att det finns kvar en del på södra stå...