onsdag, juni 14, 2006

Leg!

Ni får förlåta mig, i ett anfall av tillfällig sinnesförvirring har jag visst råkat glömma bort vilken som är världens bästa video någonsin på riktigt. Tack VH1:s alternatiiiiiiiiiiva program för att ni påminde mig, och here you go:




Det finns så mycket som är briljant här (slutet! dansen! den lilla fiskarmössan! Spiral Stairs småsexiga höftrullning efter 1.10!) men låt oss inte gå in på detta i alltför stor utsträckning eller detalj utan istället bara luta oss tillbaka och som så många gånger förr konstatera att allt som behövs för att skapa stor konst är några regnkappor och en presenning uppspänd på Bob Nastanovichs bakgård. Det räcker så. All is well with the world.

1 kommentar:

Lina sa...

Jag veeeet! Och det finns fler guldkorn på repertoaren, vi skulle kanske ta en titt på Pavement-DVD:n när du kommer hit? Mysig hemmakväll and all that shit.

Tänkte skriva att det är respekt att ha gjort rösten till Christoffer Robin, men funderade sedan lite till och kom fram till att det vete fan. Hade inte C.R. en väldigt pipig och gäll röst eller är det jag som missminner mig (jag var aldrig något större fan av nalle puh utan tyckte att de flesta karaktärerna verkade irriterande och allmänt efterblivna)? Oh well. Jag hoppas han fick ha på sig byxor till regnrocken i alla fall.