måndag, juni 12, 2006

Tillbaka till mina hårrötter

Ett gratis skönhetstips från mig till alla ljushåriga människor där ute: använd Schwartzkopfs blondinshampoo. Det håller vad det lovar. DET LJUSAR UPP. Tyvärr fick jag lära mig detta den hårda vägen då jag tvättade håret med det hemma hos mina föräldrar där det enda tillgängliga shampoot var det ovan nämnda (mammas) och en skabbig tvålitersdunk med "familjeshampoo" i den suspekta doften "sport", förmodligen inhandlad på ÖB eller Engelbrektsboden (pappas). "Inte kan det där blondintjafstet göra så jävla mycket från eller till" tänkte jag optimistiskt men se, där tog man ju miste.

Nu ser mitt hår ut att tillhöra typ Ola Salo, Annelie Rydé eller kanske det japanska fotbollslandslaget (som verkar ha drabbats av någon form att kollektiv psykos och som ett resultat av denna fått för sig att naturligt svart, rakt och glansigt hår är ett sämre alternativ än skabbigt ris i samma kulör som en uppkastning).

Två timmar och lika många omgångar med den glansgivande brunettkuren nu och ingen nyans- eller texturskillnad kan ännu skådas vid horisonten. Jävla skit.

Inga kommentarer: