söndag, augusti 13, 2006

Lite kort om varför friidrotts-EM must be terminated

"på med tvn nu börjar damernas maraton [...] spännande OCH heta brudar!"
-ett citat av min gode vän Fredrik, och jo, han var ironisk (hoppas jag innerligen)

Det har varit (är? är det slut än?) friidrotts-EM och trots att jag inte sett mer än kanske tio minuter känner jag mig ändå manad att påpeka att fy helvete vad det varit tråkigt. Alltså, friidrottare - de gör grötreklam, de har bakochframvänd keps, de är glada och käcka, de klär sig i tights, de har gosedjursmaskotar (föreställ er Zlatan med en gosedjursmaskot!), de är landets i särklass osexigaste man Stefan Holm, de klappar själva igång den loja publiken innan de ska hoppa, och jag vet inte, jag har liksom svårt att fascineras av någon vars talang är att kunna hoppa tre långa steg snabbt efter varandra eller gå en och en halv mil med obehagliga höftrörelser. Är man jävligt bra i till exempel fotboll har man en gåva, men är man jävligt bra i till exempel gång har man fan bara...problem. Ååh, det är så tråkigt tråkigt tråkigt. Det enda jag brukar tycka är lite kul i friidrott är herrarnas 100 meter eftersom det ju faktiskt är rätt mycket status att vara snabbast i världen (och dessutom är det över snabbt) men till och med den grenen är ju menlös när det bara är Europa som tävlar och de ståtliga amerikanerna är ersatta av ett gäng sunkiga whiteboys från typ Österrike.

Jaja, det är tur att Jimmy Nordin finns i alla fall, så att man vet att det halvbisarras fana hålls högt bland de äppelkindade grötätarna. Jag hoppas att alla har laddat hem några av Jimmys musikaliska mästerverk vid det här laget? Porrbutiken och fyllan i landslagsdräkten satte bara pricken över i, hans sanna geni märks bäst när man hör honom i falsett framföra textraden "förutan en guldmedalj runt min hals är det så svårt att va glad alls", utan varken en gröttallrik eller en gosedjursmaskot i sikte. Måtte han fortsätta såväl sin idrottsliga som sin musikaliska karriär i en evighet! I will always stand behind you, J-No.

Photobucket - Video and Image Hosting
Respekt.

4 kommentarer:

Lina sa...

Säker...?

Och haha, jaså? Du är nog den enda vars tankar gått i den riktningen...you sick bastard.

Anonym sa...

Jag måste säga att min favorit (bland alla hans hits) är "Utan en guldmedalj". Den har allt en hit ska ha!

Lina sa...

Han har även gjort en låt med den poetiska titeln "Ensam i min eka". Jag har inte hört den, men den LÄR ju vara bra.

Elias sa...

WORD!