onsdag, oktober 25, 2006

Puttin' the face on

Det har varit mycket gnäll här i bloggen på sistone, känns det som. Detta är inte nödvändigtvis något jag betraktar som ett problem (kanske på grund av att jag är medveten om att det lilla gnäll jag låter komma fram i bloggen enbart är toppen på det enorma personlighetstyp a-isberg som återfinns i mitt innersta) men jag känner att fokus börjar förskjutas lite från bloggens sak-/hjärtefrågor, det vill säga snygga killar och smink. Nu blir det dock bot och bättring:

Alltså, den här ögonskuggan...:

Photobucket - Video and Image Hosting

...jag kan inte prisa den nog. Den har snygga lite rödbruna skimrande färger (finns även i en lite kallare, blåare variant för den som är lagd åt det hållet), den är pigmentrik och ganska mjuk i konsistensen, känns ungefär som en Stilaskugga (och Stilaskuggorna är pretty damn great), den blandas snyggt, det är en trevlig förpackning, den sitter hela dagen lång (jag använde den tillsammans med en MAC-skugga så sent som idag och den hade varken nötts av mer eller mindre), och, framförallt, den kostar 40 spänn på H&M. Den är, för att fatta sig kort, the shit. Ja, faktum är att den nästan, dock bara nästan, får mig att inte gräma mig (fullt så mycket) över det faktum att jag inte befinner mig i Stockholm eller London och därför inte kan lägga vantarna på en Olive Eyes från märket Pop Beauty:

Photobucket - Video and Image Hosting

Fatta att de har en Olive Eyes! En ögonskuggepalett anpassad speciellt för MIG! Åh, var fanns en Olive Eyes när jag växte upp i en värld fylld av enbart blåa, frostiga ögonsminkprodukter och tvingades ta till desperata grepp (läs: knallgrön, vattenfast mascara) för att försöka hitta min plats i sminkets universum (jag vill gärna att alla potentiella kommentatorer undviker frasen "Dagens i-landsproblem" här, OK?)? Ja, var har du egentligen varit hela mitt liv, Olive Eyes? Det är ju du och jag! It's meant to be!

Och snart, mina vänner, snart blir det Sawyer i en bur och fish biscuits! (censurerat speciellt för min känsliga vän Carros skull, alla andra kan highlighta). Som de säger på Internet: <3<3<3

1 kommentar:

Lina sa...

NO SHIT att det vore det bästa! När man tänker på saken är ju buren alldeles lagom stor för två, och i nödsituationer vet man ju att a man's gotta do what a man's gotta do...*suck*...

...OK, down hormones! Down!

PS. Jag kan inte nog betona hur extremt värd ett köp HM-skuggan är. Seriously.