söndag, juli 15, 2007

My little dog is feeble, weak and old

Ikväll har det lagats och ätits lätt obscena mängder sushi:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

...och jag fick en fin present:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Jag hoppas för övrigt att alla, i likhet med min depraverade bekantskapskrets, peppar ordentligt inför Hasses spelning på Stora scenen på Malmöfestivaolen?

Efter detta spelades det sällskapsspel, där höjdpunkten var utmaningen "lista Sveriges fem genom tiderna mest berömda chefer" vilket fick en person i sällskapet som av ren hänsyn samt the goodness of my heart ska få förbli anonym att skriva ner det i dessa sammanhang kanske lite otippade namnet Per Sinding Larsen ("men han är ju nöjeschef på SVT!"). Jag vann en (moralisk) seger och bejakade sedan mitt inre Möllantroll genom att ta mig hem barfota genom Södra Innerstaden som luktade svagt (men på inget sätt obehagligt) av blommande växter och något som vagt påminde om grillad kyckling, samtidigt som jag filosoferade över hur mycket jag gillar att gå barfota på asfalt (jag kom fram till att det förmodligen har något att göra med härdade fotsulor som uppkommit som ett resultat av barfotaspringande över barr och kottar i de ostskånska furuskogarna, något som jag ägnat mig åt varje sommar under min uppväxt).

Jepp, it's been a good night.

Inga kommentarer: