tisdag, maj 31, 2005

Fula skor, snygga skor, Dorothy Zbornak

Bästa bloggen på hela Internet är utan tvekan Postsecret.

...dock med den geniala
Go fug yourself på god andraplats. Det är kanske mina elaka sidor som gör sig påminda igen, men jag tycker verkligen att de mest underhållande modebloggarna på inget sätt är de som flitigt använder sig av rubriker som "dagens outfit", utan snarare de som går ut på att skratta åt fula saker. En annan favorit är "ugly shoe of the week" på Shoewawa, och ingen med ett anständigt mått av humor och/eller sarkasm i kroppen kan väl tycka att det är skojigare och mer inspirerande att läsa om moderapporteringar där ord som "tuggummirosa" förekommer flitigt snarare än att skratta gott åt fula plastskor "in the style of Ashlee Simpson" eller påpekanden om att folk med mer smak än pengar trots sina ansträngningar att se piffiga ut på röda mattan mest påminner om Dorothy Zbornak? Eller är det bara jag?

Inte så att jag inte läser sådant jag gnäller om, men ändå. Och jag vill även gärna lägga in disclaimers om att 1. Dorothy Zbornak faktiskt är min idol och 2. jag givetvis inte är ett dugg bättre än någon annan, jag känner till exempel ett rejält sug efter att dela med mig av spännande information såsom att jag suktar hårt efter
de här skorna. Dock kände jag att det inte var så fashionabelt att dela med sig av detta faktum eftersom de för det första säljs på Din Sko (något oglamoröst) och för det andra för att ett inköp av dem inte vore förenligt med det "inga fler skor till sommaren"-löfte som jag faktiskt avlagt, så jag smyger listigt in den informationen såhär lite i förbifarten bara.

För övrigt har jag sett Star Wars Episode III på bio en gång till sedan jag skrev förra inlägget.

Och jag känner att jag med inlägget ovan kanske har funnit helt nya nivåer i mina försök till att skapa av en egen, uppfuckad version av stream of consciousness.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skohora. Sök hjälp.

Lina sa...

Jag vill gärna passa på att påpeka att skorna inte kostar mycket mer än en genomsnittlig eldsäker kastrull.