måndag, juli 11, 2005

"Jag längtar redan till nästa söndag"

Det måste vara en uttråkad praoelev på Expressen som fått i uppdrag att knåpa ihop den här sidan med "läsarnas" kommentarer om den nya, revolutionerande söndagsbilagan "Hallå". Om så mot förmodan inte är fallet är det ju annars lagom beklämmande att se att 99% av de som är citerade är kvinnor som intresserar sig mestadels för de fascinerande ämnena "hemmet" och trädgård. Ett intresseområde som skiljer sig en smula från mängden är förvisso kriminellt, vilket en läsare i Malmö uppskattar att Expressen klämt in mellan korsorden och långläsningen om Michael Jacksons barn. Bara för att ta reda på vad som utgör de kriminella inslagen är jag nästan lite sugen på att nästa söndag köpa mig ett exemplar (och kanske likt läsarpanelen bli alldeles till mig av förtjusning över det spännande och engagerande innehållet). Jag brottas på den här punkten lite med mina egna principer - ungefär som när jag igår stod vid tidningshyllan på Konsum och förgäves försökte trycka ner mina impulser att köpa Café för att få läsa den snaskiga intervjun där pastorn talar ut om sina sexuella eskapader. Jag får se hur jag gör.

Måste även påpeka att jag, som ensam kvinna på jorden, fan inte intresserar mig det allra minsta för "hemmet" just nu, eftersom mitt eget fortfarande stinker bordell trots försök till vädring och det faktum att min livskamrat bordsfläkten har stått på sedan 21-tiden.

Inga kommentarer: