torsdag, juli 07, 2005

Saker som skrämmer mig:

1. Okända män som springer efter min cykel tvärs över ett folktomt busstorg och skriker "Wait! Stop! I like you!" (det kan ha varit min gamla beundrare/stalker "I'm a prince in my homeland", jag är inte säker eftersom jag cyklade hysteriskt utan att vända mig om, men om så är fallet än jag ännu mera rädd).

2. Min förmodade framtid som samhällsparasit/Princerökare/alumaförsäljare/socialbidragstagare (nej, kvinnan på arbetsförmedlingen, jag har inte glömt dina fagra ord från i morse).

3. Tanken på att det snart är dags att gå bort till sängen och än en gång ställa klockan på 06.50.

4. Människorna som grät ut om sina misslyckade plastikoperationer i kvällens "Uppdrag Granskning".


5. Insikten om att vi lever i ett land där det viktigaste och mest brännheta ämnet att diskutera på politiska presskonferenser på fullaste allvar verkar vara Ebba von Sydows klasstillhörighet.

Inga kommentarer: