söndag, juli 10, 2005

Très chic indeed

I nya Elle finns det i rapporten över höstens mode ett par heta Miu Miu-boots (alla bilder jag hittat på nätet gör dessvärre inte dem rättvisa) som jag till min glädje insåg ser ut nästan exakt som de högklackade snörkängor som jag glatt gled (eller snarare småtrippade, klacken var nämligen jävligt underlig, typ bred och placerad långt bak, men nu ska vi inte vara petiga) omkring i en en lite smågothig period av min ungdom. Jag känner mig synnerligen nöjd med att jag aldrig slängde dem, nu ska de recyclas och ge mig en hipp och uppdaterad look ALLDELES GRATIS! Och ensam om dem kommer jag också att vara, förutsatt att inte en massa andra människor mot förmodan också ligger och trycker på 12 år gamla icke-ergonomiskt utformade skor från ett haschluktande marknadsstånd på Portobello Rd.

Endast två hinder föreligger; dels det där med att jag sannolikt fortfarande inte kan gå i dem längre än en halv dag utan att få känningar av benskörhet, dels att jag inte har en jävla aning om vad man kombinerar ett par högklackade över-ankeln-boots med utan att se ut som en komplett idiot. Outfiterna de ingick i förra gången de lämnade garderobens mörka djup, det vill säga typ svart-vit-randiga tights och knälång loppbiten kofta, är av förklarliga skäl inte aktuella. Jag har ju dock resten av sommaren på mig att fundera innan det är dags att rensa bort spindelväven ur dem. Det här kommer säkert att bli bra.

Inga kommentarer: