fredag, augusti 05, 2005

Allt som jag känner och allt jag förstår

Ikväll blir det finfilm på femman!

Image hosted by Photobucket.com

Saker jag lärde mig av att titta på "P.S. Sista sommaren" alldeles för ofta när jag var prepubertal:

1. Känsliga män gullar gärna med undulater eller begår kriminella handlingar. Båda gärningarna är givetvis ett tecken på just deras känslighet, samt det faktum att de känner sig vilsna i "gränslandet mellan barn- och vuxenvärlden".
2. Ett underligt födelsemärke i ansiktet är bara "personligt och charmigt".
3. Pagefrisyr på killar = THE SHIT.
4. Det är jättespexigt att blotta sig för grannarna.
5. Du bör bli mycket förvånad om din pojkvän reagerar negativt på det faktum att han har tillbringat natten med att lyssna på hur du spänner på hans bästa kompis på andra sidan om det myggnät som delar av tältet där ni alla tre spenderar natten...
6...samt upplysa honom om att "du äger inte mig!". THAT'LL TEACH HIM.
7. Trance Dance är världens bästa band.
8. Raggare är våldsamma och genomför samlagsakter på motorhuvar.
9. När du och pojkvännen gemensamt lämnar er gemensamme vän/älskares begravning och han klyschigt (och, givetvis, känslosamt) filosoferar om att "det känns att sommaren är slut nu" är ett lämpligt svar "nej, du har fel, den har precis börjat!".
10. Vindarna vänder, drömmen består.

Det är onekligen en händelse som ser ut som en tanke att denna högklassiga kulturupplevelse inträffar samma helg som jag ska jobba och därför inte behöva ursäkta mig för att jag bara stannar hemma och tittar på TV (huruvida jag behöver ursäkta mig/böja huvudet i skam på grund av det faktum att jag tänker spendera aftonen med att se på P.S. Sista sommaren är, givetvis, en helt annan femma). Detsamma gäller det faktum att jag egentligen hade tänkt blogga om det här (jag förutsätter att alla är nere med P.S. Sista sommaren-soundtracket och därför ser den smidiga kopplingen), men det är nog lika bra att jag låter bli, för jag vet inte riktigt vad det finns att säga. Orden räcker liksom inte till, och sedan har man ju dessutom hört det där med "skott på öppet mål", och....låt mig bara kort konstatera att det är om man ska jämföra är långt mer sensuellt och eggande att se raggarbruden, eh, öppna sig som en vildros på motorhuven i P.S. Sista sommaren än att lyssna på ljudklippet i länken. Ryyys.

Inga kommentarer: