måndag, augusti 08, 2005

Skakande insikter

Jag måste erkänna att jag ångrar att jag skaffade ett statistikverktyg som visar när och hur folk har besökt den här bloggen. Vore det inte för att jag fattade det dumdristiga beslutet hade jag nämligen kunnat leva vidare glatt omedveten om att ett stort antal människor trillar in här varje dag efter att ha googlat efter spännande information om M1KROPEN1SAR (nej, jag tänker inte skriva ut det magiska ordet och därmed göra ont värre), eftersom jag dumdristigt nog för några månader sedan i förbifarten nämnde hur jag och Carro haft en diskussion om just detta, eh, fenomen. Allt är givetvis Aftonbladets fel (figures!), det märks ett tydligt samband mellan m1kropen1sgooglarnas ökande besöksantal och den här frågan som publicerades förra veckan någon gång.

Nu, däremot, måste jag leva med insikten om att antalet besökare i kategorin "vänner, bekanta och närstående som har ett intresse för att få reda på vad som försiggår i mitt liv och min tankeverksamhet" sannolikt är betydligt mindre än antalet i kategorin "människor som har ett intresse för m1kropen1sar". Man kan onekligen bli deprimerad för mindre (höhöhö, notera det fyndiga ordvalet).

Dock vill jag gärna hälsa alla mina m1kropen1sbesökare hjärtligt välkommna, trots att jag tyvärr inte kan bistå med den information ni efterfrågar. Bättre lycka annorstädes.

Inga kommentarer: