lördag, september 24, 2005

Bittra cyniker, unite and take over

I väntan på att någon ska tagga mig för fjortisduellen (det är förvisso inte så att jag inte kommer att fylla i den i alla fall så småningom, men ändå) gör jag nu ett sådant här tradigt test istället. Jag borde egentligen ta upp projektet "sortera viktiga papper" från förra helgen istället, men fan, jag är måttligt sugen.

För övrigt är det så bittert att jag inte får lön förrän på måndag. Jag ville ju dricka öl ikväll. Inte för att någon direkt har hört av sig med orden "du måste med ut ikväll Lina, det blir kul och billigt och inte detsamma utan dig", och skulle någon mot förmodan göra det så har jag ju inte pengar i vilket fall som helst, men ändå...äh, jag borde bara hålla käften och kanske ta och kasta mig från balkongen.

Eller sortera papper och fylla i tråkiga tester.

senast sedda film: Jag vaknade upp till de dramatiska slutscenerna i den gamla skräpfavoriten Clueless igår, och mindes plötsligt hur denna film gjorde att overkneestrumpan för alldeles för många obetänksamma individer plötligt kändes som ett helt OK plagg att bära offentligt runt 90-talets mitt (ja, Britney, när du porrade loss i dina i din skoluniformsvideo 4-5 år senare var det för sent, alldeles för sent).
senast köpta skiva: Jag har inte köpt skivor på länge. Men jag tror att det var Sleater-Kinney.
sparar till: Sämre tider (de lär infinna sig ganska snart). Det går dock inget vidare.
väntar på: Insikt, motivation, livsglädje, semester at last och därefter ett fast och välbetalt jobb. Det kommer säkert att gå vägen.
pålägg som gäller: Ost såklart. Döh.
dagens dryck: Cola light är alla dagars dryck.
senaste boken du läste: Våld : en historia om kärlek av Joyce Carol Oates.
senaste maträtten du åt: Rostat bröd med mosad avocado, salt och citron, plus cola light.
senaste klädesplagget du bar: Svarta joggingbyxor i velour och stor, svart, tunn t-shirt. Very glam.
senaste repliken du yttrade: Jag har inte pratat idag. Jag har sovit.
senaste personen du träffade: Mina föräldrar.
senaste person du pratade i telefon med: Mårten.
senaste person du fick brev av: Jag får aldrig riktiga, roliga brev, jag får bara typ omotiverade hot om avskrivning från Arbetsförmedlingen och "fantastiska erbjudanden" från La Redoute eftersom jag i ett anfall av sinnessvaghet var dum nog att beställa hem deras sunkiga katalog.
senaste gången du sov: Lite mer än en och en halv timme sedan.
vad har du gjort idag: Sovit. Ätit. Slut. Jag borde ha fyllt i det här på en vardag så att jag hade kunnat dela med mig av spännande detaljer om hur jag ägnat mig åt Librisimporter, tidskriftsinleveranser, omlokaliseringar och lätt desperata jakter på information om konsthistoria från utdöda kulturer, samt om andra dagligen förekommande händelser som till exempel hur jag utvecklat konsten att undvika att okända läskiga människor sätter sig bredvid mig på tåget till perfektion. Men nu är det lördag, so this will have to do.
gillar du svarta kläder: Absolut.
hur tidigt stiger du upp: Så sent som möjligt. Dock är 6.30 så sent som möjligt om jag ska hinna i tid till jobbet på vardagar.
vilken färg har du på håret: Mörkbrunt.
vad har du för färg på ögonen: Gröna.
är du uppväxt i stan eller på landet: Landet. Eller snarare i förorten.
hur många par skor har du: Inte tillräckligt många, givetvis.
var har du ont: Just nu inte någonstans.
kan du stå på händer: Hell no.
vad lyssnar du på för musik nu: Jag håller precis på att föra över Take Thats Greatest Hits-album till min ipod...
vad tycker du om idrott: Jag får associationer till idrotten/gympalektionerna i skolan, och det finns nog fortfarande inget jag hatat mer än just gympalektioner. Någonsin. Ett fullkomligt vidrigt och äckligt jävla skolämne.
vad har du för klocka: Jag har nickelallergi och kör därför med mobiltelefon.
sämsta sport: Curling är ALLTID sämst. Och ishockey, såklart. Och innebandy. Och alla jävla typer av motorsport som någonsin existerat.

Inga kommentarer: