lördag, september 17, 2005

Jag vill inte att du tycker (aha, aha) att jag saknar moral

Jag kan inte hjälpa det. Jag tycker att den nya Franz Ferdinand-låten är lite svängig.

Lina + posörrock framförd av män i likadana alternativt matchande kläder = uppenbarligen sant, trots alla år jag har spenderat med att uttrycka mitt starka avståndstagande mot just detta. Och britter är de dessutom, jag har uppenbarligen inga principer kvar överhuvudtaget.

Det här oroar mig mycket mer än det faktum att jag fortfarande skrockar gott för mig själv när jag ser Backstreet Boys nya hårdrocksvideo, trots att det säkert är 10:de gången nu och the novelty should have worn off (NEJ JAG KAN INTE PRATA SVENSKA). Å andra sidan, det kan jag kanske ursäkta med nostalgiska skäl/det faktum att jag spenderade stora delar av min uppväxt med att planera att när jag blir vuxen ska jag också bli en slampig hårdrocksgroupie som stretar på motorhuvar, men i Franz Ferdinand-fallet finns det fan inga ursäkter.

Och alla bloggar så att det står härliga till; check 'em out:

Sofie
Fredrik och hans porrmustasch
Josefins fotodagbok, som förvisso inte är ny, men som jag missat att länka till i ett anfall av tillfällig sinnessvaghet.

Inga kommentarer: