lördag, oktober 15, 2005

Bjärred nästa!

Inspirerad av den här förträffliga bloggen beslutade även jag mig för att ta ett test för att en gång för alla avgöra var jag hör hemma politiskt. Svaret blev att även jag uppenbarligen är demokrat. Kanske hamnade jag lite väl nära Gorbatjovs kala hjässa på jämför-dig-med-celebriteterna-matrixen, och jag hade även gärna sett att jag hade landat lite närmre Adam Sandler (inte så mycket på grund av hans politiska ståndpunkt som på grund av det faktum att han är min main man och jag vill föda hans barn), men överlag känner jag mig ganska nöjd (om någon undrar varför jag inte klistrar in bilden som exakt visar min politiska ståndpunkt så beror det på att jag är en klutz och råkade stänga fönstret innan jag hunnit kopiera html-koden och inte riktigt känner att jag pallar att göra om alltihop).

Det mest fascinerande med det politiska testet var dock, lite otippat, reklamen för någon sexdatingsite som låg längst upp på sidan. Texten som skulle locka presumtiva besökare var nämligen:

Free adult personals
Find a sexy partner in BJÄRRED


Lite sugen är man allt. Eller å andra sidan kanske inte.
Passar på att stjäla ett test från ovannämnda blogg när jag ändå håller på. Sedan Helsingborg och kvalitativt umgänge (jag hoppas även på en seg söndag på Väla köpcentrum, just like in the good old days).


Och förresten, någon som vill göra en gemensam beställning från
HQ Hair med mig? Jag är sjukt sugen och det gäller ju som bekant att passa på att spendera sina slantar på vettiga saker innan pengarna är slut på riktigt. Just give me a shoutout.


Nu test.

3 saker som jag gillar:
1. Smink.
2. Skor.
3. Sushi.
3 saker som jag tycker illa om och som skrämmer mig:
1. Folk som kräks, folk som mår illa, folk som gör minsta ansats till att eventuellt kräkas, tanken på att någon i min närhet logiskt sett skulle kunna kräkas när de befinner sig inom mitt synfält, ljudet av folk som kräks, lukten av kräk, bilder av folk som kräks, filmscener där folk kräks, att kräkas, osv. osv. osv.
2. Människor vars hår inte rör på sig när de rör sina huvuden.
3. Människor vars kollagenstinna överläppar inte rör sig när de pratar (ja, kära Paradise Hotel-deltagare, det är er jag syftar på).
3 viktiga saker i mitt hus:
1. Sängen.
2. Mitt rutiga köksgolv.
3. TV:n, givetvis.
3 slumpvis valda fakta om mig:
1. Jag kan plocka upp saker från golvet med mina fötter.
2. Min näsa ser ut som en backhoppsbacke i profil.
3. Jag har en prick intatuerad på ena handen, ett fint minne från när min kompis Patrik körde en bläckpenna i handen på mig som hämnd för att jag retat honom för något jag inte kommer ihåg någon gång på lågstadiet.
3 saker jag vill göra innan jag dör:
1. Vara tillfreds.
2. Köpa dyra och obekväma skor med gott samvete, utan att behöva tänka ”passar de här verkligen till någonting jag äger?” och ”kan jag gå i de här?”.
3. Se bra saker hända bra människor och dåliga saker hända dåliga människor.
3 saker som jag kan göra:
1. Bada i havet utan att gnälla som en mesig jävla brud även om det är under 20 grader i vattnet.
2. Genomskåda band som hypas i musikpressen (man lär sig med åren).
3. Böja tummen så långt bakåt att nageln rör armen.
3 saker som jag inte kan göra:
1. Kallprata.
2. Vissla.
3. Rynka pannan.
3 saker som jag säger mest:
1. ”Han är man, alltså är han per definition ett skabb” (jag chansar på den här).
2. ”Är du/han/hon dum i huvudet?” (den här har jag fått påpekad för mig av personer i min närhet, men jag tror/hoppas att de lagt märke till att jag säger det mest på grund av att de är från Malmö och därför inte kan uttala u:en i meningen, vilket jag faktiskt kan, och inte på grund av att jag är en ondskefull individ som går omkring och förolämpar folk hela tiden. Som sagt, jag hoppas).
3. ”Ska vi äääääta?” (här chansar jag inte).
3 kändisförälskelser:
1. Zlatan, givetvis.
2. Nikki Sixx (fortfarande het efter alla dessa år, inte illa för en gammal tjackpundare på 40+).
3. Darin, Orup och Dr Carter i Cityaktuten.

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag kan också plocka upp saker från golvet med fötterna. Eller med tårna dårå. En fin egenskap som min mamma tränade upp mej i, redan i barndomen!