onsdag, oktober 05, 2005

There was U2, and Blondie, and music still on MTV

Är ju uppe i ottan (två dagar utan jobb och jag har redan lyckats rubba min dygnsrytm, bravo), kollar lite på "nya" svenne-MTV, tänker som vanligt att det var bättre förr på MTV Europes tid när de hade VJ:s som Ray Cokes och Steve Blame, och modeprogrammet med Marijne Van der Vlugt som även gjorde en halvtrist indiekarriär med bandet Salad, och Pip Dann, och den där tyske killen vad han nu hette, och jag minns när jag skrev till Ray Cokes på Most Wanted för att jag ville vinna en goodybag, åh, jag älskade Ray, och Rob the Cameraman, och....aaarrrghh, måste stoppa detta nostalgianfall som attackerar mig, men låt mig först konstatera att JA, DET VAR BÄTTRE FÖRR. Word. Bara ett exempel: när jag var 14 sändes det aldrig reklam för Jamba där man kan beställa kassa animerade filmer med namn som "gogo 1" där "tjejerna dansar just för dig". Jag hade med lätthet kunnat skriva ett helt inlägg om hur jävla patetisk man inte måste vara för att falla för det marknadsföringstricket, jag menar, sitter verkligen grabbarna där ute i stugorna och tänker "Fan vad fint! Hon dansar JUST för MIG! Hon vet sin plats! Bara för mig! Jajamen, den här animerade mobilbakgrundsbilden är bara min, vilken MAN jag är!"? Så illa kan det väl ändå inte vara? Men nu är jag off topic, tillbaka till ämnet: på MIN tid fanns som sagt inget jävla Jamba, vi fick telefontrakassera från publika telefonkiosker istället för från mobiler och på MTV visades endast reklam för tyska mjukporrtelefonlinjer med numret null acht drei acht null neun fünf sechs drei null null null null där det förvisso inte erbjöds någon "egen privat show" med väl "sprechen sie mit andere Junge". Givetvis mycket mera classy och those were the days.

Eh, som sagt. Jag tittade på MTV. Och här kommer min riktiga poäng med inlägget: Jag såg till min stora glädje att en av Malmö's finest, Livsmedelsbutiken Palmyra, gör ett ganska stort gästspel i Timbuktus nya video, och I love it, för finns det något etablissemang i staden som förtjänar gratisreklam så är det de. GODASTE OLIVERNA JAG NÅGONSIN ÄTIT. Och de har massor av sorter. Och det är billigt dessutom. When in Malmö, visit Palmyra. Åh, jag vill ha massor av oliver till TV-hänget ikväll. Och fetaost. Nämnde jag att de har skitgod fetaost? I vilket fall som helst, Palmyra förtjänar fame and fortune.

2 kommentarer:

Britta sa...

Gud vad du kommer ihåg! Jag är mycket imponerad. Marijne van det Vlugt ja... Det var länge sedan någon nämnde hennes namn, och den tyska heta linjen... Ja, det var fan bättre förr.

Lina sa...

Mitt minne är pinsamt selektivt. Säkerligen har någon väldigt relevant och viktig information raderats ut från min hjärnas hårddisk för att numret till den tyska FunFone-linjen ska få plats där för evigt...