söndag, december 25, 2005

Burn dust, eat my rubber!

Är det bara jag som är lite upprörd över det faktum att INGEN TV-kanal verkar visa "Ett päron till farsa firar jul" (endast under den förvisso skönklingande titeln "Fars fede julferie", men på dansk TV3 som det inte finns tillgång till i föräldrahemmet) i år? Har folk ingen respekt för traditioner längre? Jag har dock försökt kompensera genom att bland annat se följande högklassiga produktioner under julhelgen:

-Göta Kanal
-Kristen-höger-tecknad-filmen "Prinsen av Egypten"
-Timme efter timme av "Det Okända"-jätteomnibusen på TV4+
-Delar av Allsång på Skansens årskrönika för att återuppliva minnena av Darins slingblekning från i somras

...samt Gilmore Girls, och det kändes nästan verklighetsfrämmande att se ett program som jag brukar se även under normala omständigheter (under vilka min smak, som bekant, är ack så mycket mer sofistikerad).

Annars funderade jag en stund på att lista ett antal saker som jag hellre hade gjort än satt min fot på det gamla goda (ehrm) Helsingborgs-hellholet The Tivoli tillsammans med ALLA MAN KÄNNER FRÅN FÖRR FÖR ALLA KOMMER JU HEM UNDER JULHELGEN ikväll men efter "amputation utan bedövning" tog inspirationen slut. Jag räknar dock med häng med följande top bitches under de närmaste dagarna: Daniel, Frida, Cici, Anna, Sofie och Fredrik, samt shoppingresa till Köpenhamn med Carro (MAC-DISK! MAC-DISK!) och biobesök med Tobias och Lisa och kanske Henrik om han fortfarande är på och (hoppas hoppas) den trevlige biografvaktmästaren. Fan, jag känner ju redan alla de bästa människorna, varför skulle jag vilja träffa alla man känner från förr? Puh-leeease.

Jag fick förresten bland annat den eftertraktade IKEA-mumun i julklapp, efter mycket indiskret påpekande till min mor. Den är givetvis GRYM.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh jag borde gjort som du och gett fan i att gå ut och träffa alla vänner från förr igår. i toalettkön drabbades jag av åldersångest och var därför tvungen att övergå till tequila. och nu vill jag bara dö.

hnrk sa...

kanal5 visade ett päron till farsa några dagar in i december kl 4 eller så på natten.

Lina sa...

Anna: Word.

Josefin: Jag förstår precis vad du pratar om, vi har alla varit där, det är så lätt att glömma att det inte bara är kompisarna från förr som befolkar ens gamla 18-årsdisco utan även de som är 18 år idag. Och sedan måste man fly från lokalen efter att högljutt ha förklarat att "Du, när den här skivan kom var du en jävla SPERMIE" för ett gäng oskyldiga gymnasister som dansat till Guns N' Roses och så blir allt så där...jobbigt.

Henrik: Jag hävdar ändå att det är hädelse, man vill ju se den på julafton (MÖJLIGEN på kvällen före eller efter).