fredag, januari 27, 2006

Smält motherfucker, smält

När jag kom tillbaka till Malmö efter jobbet igår tyckte jag mig ana vissa tendenser till att snön börjat smälta bort. Trottoaren var inte längre täckt av is, det gick faktiskt att forcera den lilla vägen utanför mitt hus trots att den uppenbarligen inte är aktuell för snöplogning och det låg förvisso en hård vall av brun, skitig äcklig snö vid sidorna av Södra Förstadsgatan men åtminstone inte i mitten av den. Jag fylldes följdaktligen av värme och tillförsikt och gladde mig hela kvällen (medan jag åt min smarriga middag bestående av falafel med ett glas vatten till, varför får man inte pengar förrän den 27:de när man är kommunalanställd?) åt hur snöns försvinnande så lämpligt sammanföll med uthämtandet av de omtalade skorna från Halénskatalogen idag. Sedan somnade jag och nog FAN är det första jag ser när jag sedemera vaknar att hela stan är täckt av snö igen. Det har varit snö i EN VECKA NU! Jag orkar inte mer! Det är inte meningen att människor ska behöva leva i sådant här klimat! Huäääääää. Nu orkar jag inte gå och hämta skorna, pulsa genom snö suger så jävla mycket gammal sur dansk pölse att jag knappt ens vet vad jag ska jämföra med (det faktum att jag fick min första CSN-inbetalningsavi i förrgår kanske?)...så jag sitter vid min dator och gnäller istället, och försöker ignorera att posten typ sms-trakasserar mig för att påtala att paketet är klart för avhämtning.

Inga kommentarer: