tisdag, januari 10, 2006

Våfflor, läppglans, läsk, det finaste vi har

Idag har jag testat mitt livs första plumpande läppglans. Jag är som bekant av naturen skeptiker och trodde därför egentligen inte att det skulle märkas så stor skillnad.

Det gjorde det.

Shit. Jag skickade ut bilder till ett väldigt chosen few av mina nära och kära och fick lika många högst obscena kommentarer tillbaka (givetvis kommer de inte att återges här då jag ser denna blogg som lite av stilens, elegansens och smakfullhetens sista utpost i cyberspace). Fan vad nöjd jag känner mig. Eventuellt är det kanske läge att smeta på lite mindre generöst med gloss nästa gång...då blir det förhoppningsvis lite mer sultry lips och lite mindre Loa Falkman.

Andra heta inköp de senaste dagarna:

1. Fin
japansk duschkräm på Body Shop för HALVA PRISET.

2. Ett våffeljärn! Sedan jag och Carro körde vår vanliga "Varför har ingen av oss ett våffeljärn man borde verkligen ha ett våffeljärn jag vill ha ett våffeljärn varför önskade man inte sig ett våffeljärn i julklapp"-gnällramsa framför det synnerligen lovande programmet "Project Runway" igår (vi brukar gnälla om våffeljärn typ varje gång vi träffas) har jag inte kunnat släppa tanken och idag gjorde jag alltså slag i saken och köpte
det billigaste järnet som Siba på Mobilia kunde erbjuda. Känner mig än en gång nöjd, och inbjudan till våffelorgier hemma hos mig är numera stående för alla utom eventuella pervon som tolkar formuleringen i inbjudan på obehagliga sätt samt läskiga människor jag inte känner.

3. Ännu ett skrikigt rött nagellack att lägga till den redan ganska väl tilltagna samlingen. Never too much of a good thing, som bekant.

4. Svennecola i familjepack på ICA Malmborgs. Vad fan är dealen med den här nya lagen om att det inte får säljas hederlig tjeckisk cola för 13 kronor/2 liter längre utan bara SVINDYR och inte ens lika god svennecola? Det lär vara några miljöivrare som drivit igenom det här förslaget som bara kommer att slå tillbaka på oss stackare som faktiskt har ett missbruk att nära (samt mot alla de stackars livsmedelsbutiksinnehavare på Möllan som har den billiga läsken som sin främsta inkomstkälla, så den här idiotiska lagen motarbetar dessutom integrationen). Fucking jävla skandal, säger jag. Dock har jag åtminstone några dagars Cola Light-behov stillat nu, även om svensk cola fortfarande inte är lika god som tjeckisk/polsk. Men i ren protest tänker jag fan inte panta utan KASTA BURKARNA I NATUREN.

5. Nya ben till sängen. Jag ska bara orka skruva på dem också, så kommer knarkarkvart-stämningen som för tillfället vilar över mitt hem att vara ett minne blott.

För övrigt känns det lite som att Aftonbladet har lyckats pricka in
årets rubrik redan en vecka in på 2006. Starkt.

Inga kommentarer: