söndag, januari 08, 2006

Nakna män i skogen

Så har jag då än en gång lärt mig att det här med mycket öl på fastande mage är en dålig idé. Lärt mig det den hårda jävla vägen, bör tilläggas. Huuuuä. Men det var roligt att hänga med Susanne och Madeleine och deras kompisar; vi gör det way för sällan.

Innan ölkonsumtionen började var vi dock och såg Narnia, och jag måste ställa frågan: var det bara vårt lilla sällskap som tyckte att relationen mellan lilla Lucy och den stora, håriga faunen var en smula obehaglig? Om du är en ensam och förvirrad liten flicka som irrat bort dig i den stora skogen så är det ju en BRA IDÉ att tacka ja om det dyker upp en halvnaken man som vill att du ska följa med honom hem på en kopp the...eller å andra sidan kanske inte. Dock är jag ju inte så petig med det här med moraliska budskap, och jag är ju en erkänd sucker för stridigheter och hjältemod och framförallt broderskap och male bonding (Peter: "Are you with me?" Halvt-man-halvt-häst: "Until death!" Lina i biosalongen: "Weeeeei!") så jag känner mig ändå nöjd med filmupplevelsen. Och biovaktmästaren var där!

Idag skiter jag i IKEA, min benlösa säng får stå på golvet, knarkarkvart-stylee, i en dag till. Istället måste jag städa badrummet och förmodligen även äta pizza.

1 kommentar:

Lina sa...

I love me some hjältemod. Dock bara i fantasyfilmer där man får se ondskefulla dataanimerade arméer komma uppför krön och liknande. Krigsfilmer, Braveheart och liknande skräp lämnar dock mig oberörd.

Cockneybävrarna var inte dumma alls, speciellt inte som Mrs Beaver spelades av Dawn French som ju för evigt är en hjältinna. Dock ska man kanske inte som vi gå på tidiga föreställningen om man ämnar skratta ljudligt och prepubertalt åt repliken "Oh, look! It's a beaver!". Barnen i salongen verkade inte uppfatta det humoristiska i situationen på samma sätt som vi, av någon skum anledning.