söndag, februari 19, 2006

ABC

Virvla har taggat mig med en ifyllnadsgrej och jag är i vanlig ordning inte sen på det:

A is for age: 28.
B is for booze of choice: Jag är inte den kräsna typen, det mesta slinker ner. Gärna god tjeckisk öl och flashiga drinkar, men snarare halvsunkigt vin av typen som säljs i det fina erbjudandet "tre flaskor för 79 danska" i den bittra verkligheten.
C is for career: Jag siktar helt in mig på en framtid som kulturtant (på lite längre sikt komplett med hennahår och linnekläder som jag själv färgat med växtavkok).
D is for your dad's name: Sven.
E is for essential items to bring to a party: Chips och en ljummen vinflaska är ju alltid ett klassiskt partykit.
F is for favourite song at the moment: Jag lyssnar bara på halvporriga gamla Chris Isaak-låtar i ipoden. Annars The Knifes senaste. Och SUGABABES.
G is for favourite game: Inte fan är det skidskytte iallafall. Eller ishockey.
H is for home town: Malmö är min hemstad. Dock är jag från början sprungen ur den nordvästskånska myllan.
I is for instruments you play: Inga alls, och allt är en sadistisk musiklärares fel. Hon dök upp i vår lågstadieklass och visade en informationsfilm om alla coola instrument man kunde få lära sig på den kommunala musikskolan, och jag såg genast framför mig en framtid som rocktrummis. Efteråt fick man skriva en lista på vilka instrument man var sugen på (min lista: 1. Trummor 2. Elgitarr 3. Harpa) och efter att ha byggt upp förväntningarna och förhoppningarna på det här sättet släppte hon så bomben: innan man fick börja med något av dessa lockande instrument var man tvungen att spela det jävla töntinstrumentet blockflöjt i ett helt år. Jag vägrade trotsigt blockflöjtstramset och lärde mig därför aldrig något instrument, men jag slapp åtminstone skämma ut mig genom att stå längst fram under avslutningen i kyrkan och falskt pipa fram "Den blomstertid" på mesflöjten.
J is for jam or jelly you like: Hjortronsylt är vansinnigt gott.
K is for kids: Jag är rädd för barn. De kräks.
L is for living arrangements: Ååh, jag vill göra en extreme home makeover. Främst vill jag ha det där två meter höga sminkskåpet med specialdesignade utdragbara lådor som figurerade i senaste IKEA Family-katalogen.
M is for mother's name: Karin.
N is for name of your crush: ZLATAN.
O is for overnight hospital stays: De försökte lägga in mig över natten en gång, men jag grät och skrek så mycket eftersom jag inte vågade ligga i samma rum som någon som eventuellt kunde komma att kräkas att de till slut skickade hem mig istället med starka "men-om-det-blir-sämre..."-förmaningar.
P is for phobias: Se svaren på fråga K respektive O. Jag ska ringa någon professionell och försöka ta itu med min idioti. Snart. Kanske.
Q is for quotes you like: "This too shall pass"
R is for relationship that lasted the longest: Jag är ju onekligen inget vidare på det här med pojkvänner, men jag och en av mina finaste vänner 25-årsjubilerar nu i vår, räknas inte det (här försöker jag desperat visa på att inte alla tröttnar på mig efter ett par veckor alternativt att jag visst kan spendera mer tid än 24 timmar i någons sällskap utan att börja störa mig kraftigt på personen i fråga...hoppas det går bra)?
S is for sartorial style: Klädstil? Mitt språkkunnande sviker mig lite här men jag klär mig helst i typ knälång vid kjol, linne, kofta och snygga skor.
T is for time you wake up: Min dygnsrytm är slightly fucked up. Försöker mig på att reparera den och gå upp åtminstone vid nio-tio de flesta dagar. Det går sådär.
U is for underwear: Engelska BH:ar eftersom Sverige är ett sådant jävla u-land när det kommer till det här med snygga BH:ar med stor kupstorlek (de laxfärgade kärringBH:arna från Lindex som saknar bygel - vilket ju alltid är en bra idé i storlek DD - och som även är sydda i någon bisarr form som får brösten att stå ut från kroppen likt två jävla stridsmissiler är ju inte mycket att hänga i granen). Samt billiga Lindextrosor (bättre att köpa många, är min filosofi). Se där, ytterligare en anledning till varför en shoppingtur till London, SNART, skulle vara en bra idé...herregud, en kvinna måste ju ha underkläder.
V is for vegetables you love: Avocado!
W is for weekend plans: Jag är öppen för förslag.
X is for x-rays you've had: En gång när jag var liten och bröt benet (jag tyckte att det var skitspännande), en gång av HUVUDET när jag var lite äldre och man var orolig eftersom jag hade huvudvärk hela tiden (det visade sig att jag läste för många böcker och bara behövde ett par läsglasögon) samt givetvis alla gånger man har gjort det hos tandläkaren och han/hon har lämnat rummet och stått och tryckt bakom dörren tills röntgandet är klart (nej nej, strålningen som du just nu har i din mun är inte alls farlig!).
Y is for yummy food you make: Jag kan om jag vill. Oftast brukar jag dock hålla mig till säkra kort av typen rostat bröd.
Z is for zodiac sign: Jungfrun.
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Alla måste fylla i, givetvis.
Ä är för älsklingstrend: Skor med hög och bastant klack.
Ö är för en önskan just nu: Att det ordnar sig med jobbet på ett bra sätt. Hoppas hoppas hoppas.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaa kul att du gjorde så snabbt!
http://www.aftonbladet.se/vss/mode/story/0,2789,779233,00.html här dissas korta luggar ju...att de aldrig kan bestämma sig! (jag orkar inte leta reda på ditt inlägg med snoppluggen)