tisdag, februari 07, 2006

Finast

Oavsett karat och prisklass finns det inget halsband i världen som jag tycker är finare än det här:

Image hosting by Photobucket

Det är gammalt, har varit min underbara och ständigt saknade mormors från början och var en gång en present till henne från min morfar. Inuti det sitter det två kort, ett på henne och ett på honom, tagna när de var kanske 16-17 år och kilade stadigt hemma på den östskånska landsbygden någon gång på det glada 20-talet. Det är så vansinnigt fint och idag fick jag det av min mamma efter att längtansfullt ha sneglat på det i hur många år som helst. Som sagt, det finns inga diamanter som jag hade kunnat uppskatta mera.
Y

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fått tag på italienska gq? jag ska kolla på presstop imorgon tror jag, I'll let you know!

Anonym sa...

på presstop online finns inte italienska gq i alla fall.

jättefint halsband måste jag säga, underbart att deras foton fortfarande sitter i också. :-) Önskar minmormor hade haft något sådant, eller farmor. Men jag fick andra perfekta saker istället.

Lina sa...

Jag vet, jag letade också där...:(

Bilderna finns ute på nätet nu iallafall, jag rekommenderar VARMT en googling. Det är ju inte samma sak som att äga ett eget, tryckt exemplar...men ändå.

Och mormödrar/farmödrar hade alltid de finaste sakerna. Ibland inbillar jag mig att allt var snyggt förr i tiden...åtminstone fram till sjuttiotalet.

Anonym sa...

Nej men jag hittar inte?

Anonym sa...

flämt. flämt. flämt.

nya frisyren är inte dum den heller.