måndag, februari 06, 2006

Nonconformists of the world, unite and take over!

Men snälla, tell me something I didn't know!

Jag vet inte hur många gånger jag har krävts på en förklaring för att jag säger nej till en gemytlig kopp läskigt brygg-/kokkaffe. Svarar man dessutom nekande på följdfrågan "Men the då kanske?" blir man inte sällan sedd som social paria och sedan måste man ge en utförlig förklaring för sin aversion mot varma vätskor (som jag trots alla skeptiker hävdar faktiskt är fullkomligt normal, man dricker för att svalka sig, goddamnit!). Istället för ursäkter eller att tänka på expressens lärdomar om att man ska "vara beredd på att fel val får dig att verka avvikande" (please!) kommer jag istället nästa gång någon frågar som jag är sugen på en kopp kaffe att hålla huvudet högt och citera gamle Robert Frost:

Two roads diverged in a wood, and I—
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

Och har jag inte lyckats etablera mig som socialt outcast innan, så...

För övrigt: Jag tänker inte ens kommentera den jävla jävla jävla jävla vidriga äckliga skitsnön. Och ni gissade rätt, jag har i vanlig ordning inget vettigt att säga.

Inga kommentarer: