torsdag, mars 23, 2006

Got a body lika a battle axe

Jag orkar aldrig blogga längre eftersom jag är så jävla trött hela tiden och bara sover eller hänger hemma i folks soffor och kollar på kassa nerladdade program från Comedy Cantral när jag är ledig (och nej, jag har inte några planer på att börja blogga på arbetstid, mitt samvete är så vitt som en snö). Jag hoppas på att någon gång, gärna snart, drabbas av något slags drastiskt infall av kreativitet och energi, men, well, don't hold your breath.

Dock kände jag mig tvungen att sätta åtminstone ett litet diskret jubelrop på print efter att jag läst om mina gamla favoriter/guilty pleasures OK Go hos såväl
Britta som Populärskulturjunkien! Är det månne dags att dra fram deras gamla debutalbum ut skivsamlingens aningen mindre exponerade hörn nu? Är tiden mogen för att man öppet ska våga erkänna att retromoogsynthljudet i "Get over it" fortfarande känns som något av det bästa inom genren, åtminstone på den här sidan The Rentals? OH I BELIEVE IT IS!

1 kommentar:

Lina sa...

Hehe, med tanke på att jag har haft skivan i min ägo i ett antal år så är jag kanske inte riktigt rätt person att fråga om du söker ett balanserat och neutralt svar. Till mitt försvar vill jag dock säga att jag om jag inte har helt fel för mig tyckte att resten av skivan sög rätt hårt. Men Get Over It! Damn, that's a fine tune.