söndag, mars 19, 2006

She's got a tvättid, she doesn't know how to use it

Idag är den enda dagen den här veckan som jag inte jobbar och jag hade därför en ambitiös vision om att idag ska saker och ting minsann bli gjorda så att veckan som kommer kan avlöpa smooth och smärtfritt. Planen var något i den här stilen:
-Tvätta
-Åka till Citygross och storhandla
-Städa upp bland skabbet i min lägenhet
-Laga mat för resten av veckan och portionsfrysa
-Besöka min nemesis Posten för paketuthämtning

Den bittra realiteten har dock snarare sett ut så här:
-Sova
-Vakna
-Må piss
-Frysa
-Välta mig i självömkan
-Sova lite mer
-Äta lite
-Må ännu sämre
-Sova lite mer
-Tycka synd om mig själv
-Äta lite glass
-Somna igen medan glassen smälter på nattduksbordet
-Vakna och må ännu sämre
-Mer självömkan
....osv. osv. osv.

Mitt liv är så jävla happening!

Alltså, jag har någon jävla frossa och min inspiration ligger på ungefär samma nivå som min energi, mitt humör, min kärlek till mäniskosläktet och min livsglädje (det vill säga någonstans runt fryspunkten) men jag tänkte ändå skriva åtminstone några korta små tankar om gårdagens melodifestival:
1. Carola är jätteobehaglig och svenska folket är fan dumma i huvudet.
2. Melodifestivalen måste verkligen vara Alexander Bards ideala forum, jag menar, jämfört med Carola framstår han ju som både vettig och balanserad och Peter Jidhes George Michael-skägg med tillhörande soulpatch får hans eget val av ansiktsbehåring att verka såväl klädsamt som välvalt.
3. Jag känner att Barbados-Magnus låt nästan var lite underskattad, även om den än en gång visade vem som var geniet och vilka som var medelmåttorna bakom GES (jag hoppas att alla som läser är införstådda med att jag är kär i Orup sedan ett 15-tal år tillbaka?). Orup borde själv framföra ett bidrag i nästa års festival, helst iförd guldjacka/guldhatt/guldskor-outfiten vi med sådan glädje minns från hans folkparksturné med skivan "2" (som jag själv anser vara den absoluta höjdpunkten i hans karriär). Åhåhåhåhåhå JÄVLAR vad jag hade ringt och röstat. Och han skulle givetivis aldrig inkludera en fras av typen "nu viftar jag på svansen!" i en av sina låtar...eh, eller så skulle han kanske det.
4. Efter Magnus Bäcklunds klädbyte trodde jag att det äntligen skulle bli en skinnbyxefri melodifestival. Detta var dock innan Martin Stenmark äntrade scenen för överräckning av det där Ernst Billgren-priset, iförd det förhatliga plagget. Isch.
5. Kvällens höjdpunkt var följande konversation mellan Lena Ph och Carola (som i detta ögonblick låg ett tiotal poäng efter Andreas Johnson och hans inte längre lika, eh, framträdande, makeup):
Lena: Stämmer det att du har bokat hotellrum i Athen?
Carola, med stirrig blick och stelt leende: Nej, det stämmer inte.
Lena: Nähä, det var ju tur det!

Annars var det rätt segt, liksom mitt liv i övrigt för tillfället.

Och det är uppstigning vid klockan sex imorgon bitti. Fan vad jag ser fram emot det!

3 kommentarer:

Britta sa...

ajfan, en sån där dag alltså? hoppas måndagen blir bättre. eh nej.. det är ju måndag vi pratar om så det lär den väl knappast bli. skickar iaf över all möjlig sorts positiv energi och "lyckas-blocka-medvetenhet-om-carola-debaklet"-kapslar till dig.

Johannes sa...

Carola har the frikyrko-look. Förväntade mig nästan att det skulle växa fram horn ur hennes panna när hon sjöng..

Anonym sa...

usch hoppas du har piggnat till nu?!