söndag, mars 12, 2006

Jag brottas med delikata problem

Jag är i behov av hjälp. Kalla gärna det här ett nödrop, if you will. Så här är det:

Igår begav jag mig ut på stan för att köpa lite kläder. Tanken var att hitta något som var lite sådär snyggt och fräscht och som passar bra att ha på jobbet, vilket givetvis misslyckades kapitalt eftersom jag kom hem med en kavaj med världens mest obscena urringning samt ett par second hand-tantskor av märket Sköna Marie (man måste ju faktiskt köpa saker som heter Sköna Marie, det låter ju som en karaktär ur en dansk gladporrfilm, helt fantastiskt. Dessutom är de grymt sköna, tanterna vet vad det är som gäller).

Sedan hittade jag i alla fall en klänning på UFF och den är alldeles, alldeles underbar, men den är A-linjeformad vilket ju innebär en rejäl vidd i kjolen och tyget är ganska tunt vilket resulterar i en ganska väl tilltagen genomskinlighet. Jag funderade som hastigast på om detta var ett tillräckligt skäl för att inte köpa den men jag gillade ju den så mycket och dessutom var den billig så jag slog till ändå och har alltså nu två möjligheter: antingen att bära den som den är och typ visa röven på stan (jag kan lugna er alla med att säga att det här alternativet är uteslutet) eller skaffa en underkjol. Men var hittar man en sådan såhär på 2000-talet? Säljs de fortfarande? Det är alltså här jag behöver en viss assistans utifrån: Var kan man köpa en underkjol? Den ska vara typ knälång, svart, inte för tight och inte kosta för mycket pengar. Spetskant nertill är ej önskvärt. Någon som vet? Jag antar att jag borde vända mig till den typ av butik som säljer "damkonfektion" och laxfärgade BH:ar samt kallar trosor för "benkläder", men jag är inte så hemma på det här så alla tips mottages tacksamt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag jobbar extra på Lindex så råkar jag veta att det säljs underkjolar där i tre olika längder. Helt utan krusiduller i svart och vitt. :)

Anonym sa...

Även Åhléns ligger inne med underkjolar...

Anonym sa...

Lindex, KappAhl och Twilfit vet jag har underkjolar :)

Lina sa...

Jag ska ge mig ut på en underkjols-shoppingrunda så fort jag pallar, jag är så trött hela tiden och bara idisslar framför paralympics med en Ben & Jerry's...men snart ska det bli nya friska tag och all that shit. Tack för tipsen!