söndag, mars 12, 2006

Och så summerar vi igen:

Alltså, jag måste erkänna att jag inte var helt oförtjust i Björn Kjellmans låt i gårdagens melodifestival, även om ordet "rumla" i låttexter ger mig obehagliga associationer till saker jag tycker illa om, typ sunkskäggiga singer-songwriters med "vår svenska visskatt"-fetischer. Willy Wonka-outfiten var väl även den lite sådär, men annars var det grymt. Och man minns ju den gamla goda tiden när man tyckte att Björn var riktigt foxy, typ när han var med i "En komikers uppväxt" på TV för...eh...15 år sedan. Herregud, jag är så GAMMAL.

Annars:
-Jag lyckades bekämpa mina impulser att ringa och rösta på Günther and the Sunshine Girls. Känner mig rätt nöjd.

-Förbjud solariekillar med sprethår och för tighta jeans i startfältet. Det har ALDRIG slutat väl förut och bevisligen inte igår heller.

-Topp tre-lista över kvällens största osmakligheter:
3. Initiativet att ta in en MIMARTIST som pausunderhållning (nej, penisskämtet var inte roligt).
2. Roger Pontare äntrar scenen, iförd inte bara den omtalade spegelkaftanen utan även ett klassiskt System of a Down-skägg.
1. De fryntliga Rednex-grabbarna konstaterar att "I'm guessing that you're tighter than tight" medan den konstant leende sångerskan (jag är skeptisk mot människor som alltid visar tänderna) skakar på silikonet.

-Om det nu är nödvändigt att den jävla nycirkusen ska återkomma vecka efter vecka så röstar jag för att finalens nycirkusnummer ska vara en sådan där guldsprayad kille som står blickstilla förutom när han gör en robotrörelse i slow motion varannan minut.

-Carolas nummer var ganska tråkigt fram tills slutet när hon skrek "Jag ääääääääälskar dig!" medan bomber exploderade i bakgunden och framträdandet fick karaktär av ett sinnessjukt väckelsemöte i gammal god stil (minns "Säg nej till självmedömkan!"-inslaget från 100 höjdare). Givetvis måste hon dock få stryk av BWO i finalen, förutsatt att det finns något slags rättvisa i världen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig till 100% om Carola, det får inte bli så att hon vinner, eller gudförbjude rednex. Jag kommer fan rösta för att undvika en sådan katastrof. Svenska folket har onekligen dålig smak.

Anonym sa...

tänkte du förresten på att pontares skägg inte satt på hakan utan på dubbelhakan?

Anonym sa...

hoppsan. anonymous ovan= josefin.

Anonym sa...

Det finns ingen rättvisa i världen. Världen ska frälsas med hjälp av nedbantad kropp och vitmålade tänder. Jag tänker bojkotta spektaklet nästa helg tror jag, i ren protest över Carola som var så hemsk att hon fick mig att gå ut i köket och skära upp en stor bit morotskaka.

Lina sa...

Kan man inte bilda något slags motståndsrörelse mot Carola på lördag? ALLA ringer och röstar på BWO, många bäckar små och så vidare...man har ju hört talas om att om alla människor i Kina hade hoppat samtidigt så hade jorden försatts ur led, och stämmer det (vilket jag NATURLIGTVIS är övertygad om att det gör) så borde fan inte detta heller vara omöjligt.

Anonym sa...

I'm in!

Anonym sa...

Me too! Och alla tre jag ska se festivalhelvetet med..