söndag, april 23, 2006

R.I.P

Igår körde en gubbe i en klassisk penisförlängarbil över min ipod. Vi behöver kanske inte diskutera hur den hamnade på gatan från början, HAN körde över den och därmed är det också HANS fel att den nu är mosad och jag är så jävla pissed.

Men i alla fall; de goda nyheterna är att hemförsäkringen täcker incidenten. De dåliga nyheterna, emellertid, är att det inte verkar finnas ipod minis att tillgå någonstans längre (öh, i alla fall inte på Apple Store). Jag skulle logiskt sett kunna köpa en ipod nano istället men den är så jäkla liten vilket bara gör mig nervös eftersom jag inte kan hitta små svarta saker i mina säckliknande väskor (jag äger bara stora väskor, jag gillar att släpa på saker) och framförallt: de är inte gröna. Jag vill ha en grön! Vet någon var man kan köpa gröna ipod minis, 6GB? Alla svar mottages tacksamt, utom möjligen "Blocket" eller "min kusin" eftersom jag misstänker att dessa alternativ inte riktigt faller försäkringsbolaget på läppen.

Fan, min gröna miniipod. Jag hoppas att du har det bra på den andra sidan.

Image hosting by Photobucket
thou shalt be missed

Annars: ikväll är det dags för ett mycket kärt återseende!

Image hosting by Photobucket

Åh Nip/tuck! Som jag har väntat! Visst är det surt att Six Feet Under försvinner (uppenbarligen klarar svt endast av att sända en amerikansk serie om djupt dysfunktionella människor åt gången) men vad gör väl det när man nu en gång för alla kan få svar på alla de frågor som man kämpat med att inte kolla upp på Internet: vem är egentligen The Carver? Hur pass karvad blev egentligen Christian? Kommer den kommande säsongen att innehålla något ögonblick som kan överträffa Seans älskogsakt med Kimber-realdollen i osmaklighet? Åhåhåhå, jag gnuggar händerna av spänd förväntan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh NipTuck...och jag är på jobbet!! :(

hnrk sa...

skaffa nano och köp ett grönt skal eller nått annat skydd. typ här http://www.istuff.se

fresten, dina örhängen ligger här men det visste du kanske?

Lina sa...

Virvla: Repris ikväll 00.25!

Henrik: Men det är ju inte samma saaaaak (gnäll). Fast jag har börjat förlika mig så smått med tanken på en nano så det blir väl bra till slut. Och jag funderade lite på örhängena faktiskt, misstänkte att de var hemma hos dig...jag kan hämta dem när som helst, jag har ju mycket fritid nuförtiden (ähum)...ska vi ta det över en chokladbakelse kanske?

Fredrik: Jag vet inte! Den gled mystiskt ur fickan (trots att fickan var stängd!) när jag var på en liten cykeltur och givetvis var bilen framme och prickade den 5 cm breda ipoden (vägens bredd: ca 15 meter).

Det hela utspelade sig för övrigt i närheten av stadion vilket gör att jag är övertygad om att föraren av bilen antingen har samröre med MFF eller var på väg till/från en innebandyträning. Oooooooooondska!

Anonym sa...

Men köp en vanlig ipod då, så får du en stor. Sen köper du grönt "skydd" till så får du en grön. Samt gigantiskt minne! Lite dyrare, men den blir stor och grön iaf :-) kostar väl ca 3000 för en m 20gb

äh jag jobbar så jag kan ändå inte se reprisen. JAG BLIR GALEN av att min video är trasig. Kan spela upp men inte spela in...

hnrk sa...

ja, köp en vanlig ipod, en sån med video så kan du kolla på nip tuck på dina pågatågsresor. runt 3000 (med csn-kort, vilket jag har) för en 30gb som är tunn och fin.

Anonym sa...

förresten så vill jag berätta:
en kompis till mig var på en pub för ett tag sedan och råkade trampa på något. Det var en grön ipod (exakt som din överkörda) som någon hade tappat. Hon var lite packad och stoppade den i handväskan. Dagen efter ringde hon stället och frågade om någon gjort anspråk men det var det ingen som hade gjort. Sen ringde hon en gång till samt lämnade sitt nummer men det är ingen som har hört av sig så hon är numer en grön ipod rikare!