torsdag, juli 20, 2006

Jag överlämnar mitt liv i era händer

OK, det här är alltså utslagsgivande nu:


Bör Lina ägna semestern åt att för första gången på minst 15 år läsa om Grottbjörnens Folk-serien?
Hell yes! Du HAR ju faktiskt inte läst den sista delen, och det här är en utmärkt chans att återknyta till din ungdoms glada dagar.
Nej, som den kulturtant du är borde du fan föregå med bättre exempel än så.
  
Free polls from Pollhost.com


...och när ni (de uppskattningsvis tio personerna som är mina trogna besökare) röstar vill jag gärna att ni har i åtanke att det hela även inkluderar seriens fjärde bok, som enbart behandlar hur huvudpersonerna förflyttar sig mellan punkt A och punkt B (men stannar upp vid åtminstone ett trettiotal tillfällen för att ägna sig åt poetiskt beskrivna samlagsscener där ord som "hans mandom" och liknelser med vågor som rullar in över stranden är flitigt förekommande). Shit, jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på här, känner jag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

men gud. det är bara fjärde boken. när de kommer fram till jondalars hem....ja bara vänta och se vilka ursäkter man kan ha för att skriva väldigt detaljerade sexscener....jag vet inte, men istiden, fryser man inte på den vindpinade tundran?

Lina sa...

Haha, uppenbarligen inte. Med tanke på att ställningen är så jämn borde jag kanske köra en gyllene medelväg och bara läsa den femte och sista boken? Det är ju trots allt typ 500 modiga sidor...

Min favorit är för övrigt annars när de befinner sig i det där andra lägret och stöter ihop med en exotisk "mörk främling" som Ayla känner sig TVUNGEN att ligga med eftersom neandertalsmänniskorna hon växte upp med har uppfostrat henne till att alltid släppa till när en man ger henne "tecknet". Stor humor. STOR LITTERATUR, framförallt.

Anonym sa...

men det är väl bara fem böcker som kommit ut, ska det inte bli en till? eller har jag helt fel?!

Lina sa...

"Originalserien" från 80-talet är på fyra böcker, och sedan kom det en till för kanske tre-fyra år sedan. Vet inte om det är ytterligare en del i serien på väg, "hoppas" kan man ju alltid...

Anonym sa...

Det är ena jäkla orgieböcker. I andra boken, eller vilken som helst där Jondalar blir tillfrågad om att ta en ung tös oskuld? Det är väl lite...gentlemannamässigt...aeh... Läs dem för all del, det är ju inte böcker som kräver eftertänksamhet och som ger skuldkänslor för att man inte gör världen bättre...

Lina sa...

Haha, just det scenariot minns jag inte (det är ju lätt att man blandar ihop de olika scenerna av sexuell natur, de hann ju med några stycken under seriens gång, milt uttryckt), men det måste väl ha varit när de bodde hos mammutjägarna och Ayla hade fullt upp med att roa sig med den "mörka främlingen", gissar jag?

Anonym sa...

Ja, du jag kan inte säga säkert - det är som sagt några sidor...hur många procent av serien innehåller någon form av sex eller hyllning till "modern"?? Men, det var säkert så.