söndag, juli 23, 2006

Grottbjörnens folk: the saga continues

Jag ser att ja-sidan segrade i den lilla omröstningen jag lade upp, och känner mig inte helt nöjd med detta eftersom jag spanade in Grottbjörnens Folk-serien i förrgår och till min förskräckelse upptäckte att skiten upptar ett och ett halvt hyllplan. Även om jag läser med vindens hastighet och informationen som ska tas in väl knappast är svårsmält känner jag att jag kanske vill göra något annat än att uppdatera mig om Jondalars stolta mandom på semestern, så det kommer att bli en liten kompromiss här: jag ska läsa den sista delen, vilket är mer än nog då den klockar in på 750 modiga sidor. Jag är säker på att mitt minne av den flerdimensionella handlingen i seriens tidigare delar kommer att komma tillbaka till mig as I go along.

När jag bläddrade i sista delen såg jag för övrigt att den avslutades med ett flera sidor långt stycke betitlat något i stil med "Den stora jordmoderns rituella hyllningsbön". Det bådar ju gott.

Annars är jag fortfarande sjuk och det är således jävligt synd om mig. Jävla feber. Jävla öroninflammation. Jävla igentäppta hörselgångar, hals och näsa. Jävla skit.

Inga kommentarer: