fredag, september 01, 2006

<3 Jesus

Åh, födelsedag (inte riktigt än, men när presenter är inblandade tycker jag inte att det behöver vara så petnoga) is the shit. Presenter! Presenter! Presenter!

Kolla den här smakfulla klockan som jag fick av Frida, till exempel:

Photobucket - Video and Image Hosting

Vår fina tradition med att utbyta massproducerade gåvor med religiösa motiv fortsätter således med oförminskad kraft. Jag känner redan att detta kommer att bli en prydnad, ja, kanske rentav något av ett centerpiece, för mitt vardagsrum.

8 kommentarer:

Anonym sa...

iih, den är nästan likadan som min, fast med ännu mycket snyggare ram. lina, jag tror jag skulle gilla din lägenhet.

Anonym sa...

åh, klockren...

Lina sa...

ÅH HÅ HÅ EN ORDVITS! <3

Annars är jag själv rätt omåttligt förtjust i den, speciellt den utskurna kanten på glasramen. Jag kan riktigt föreställa mig hur designern har suttit och spånat hemma på kammaren: "Hmmm...den saknar något...lite väl minimalistisk och detaljfattig är den allt...man skulle kanske skära lite extra i ramen som pricken över i? Det kommer att gå fint ihop med det snirkliga mönstret i spegelglas!".

Och min lägenhet kommer att bli så fin, så fin, åtminstone efter att min extreme home makeover är slutförd i vardagsrummet. Du är givetvis alltid välkommen på ett besök, för visst har du alltid drömt om att förlägga en semester till soliga och gästfria världsmetropolen Malmö?

Anonym sa...

ehehhee ordvitsen var så självklar att någon var tvungen att dra den...lotten föll på mig.

var faktiskt på väg ner när lundell spelade men det blev aldrig något. kanske mer helsingborg som drar dock...*asg*
nu, tack vare klockan, köket och din fina balkong så är jag lite sugen på att se din lägga...

Anonym sa...

min har bara en slipad kant men är faktiskt aptråkigt minimalistisk i jämförelse. men det är ju trots allt visarnas placering som är det mest intressanta, inget annat.

och en vacker dag ska jag återse shoppingen på möllan, mark my words. men då väntar jag tills din makeover är klar!

Lina sa...

Virvla: Hahaha, ja, en semesterresa till Hbg är ju sannerligen VÄL INVESTERADE PENGAR...eller å andra sidan kanske INTE. Å andra sidan kan man ju skylla på tristessen när polisen haffar en för förargelseväckande beteende i samband med stalking?

Josefin: Jag vet! Spekulationerna om huruvida Jesus verkligen har på sig det sedesamma höftskynket under urverket tar ju aldrig slut.

Annars är alla givetvis välkomna till min enkla boning! På tisdag stundar det till exempel födelsedagsfest och det kommer att bjudas på tårta och fiskdamm. Har vi tur blir det varken dödsskjutning på gatan utanför eller "musikunderhållning" i form av håkan hellström från grannen...

Anonym sa...

är inte säker på att jag vill stalka någon som LÄNGTADE TILLBAKA till Helsingborg och inte verkade kunna tänka sig att bo någonannanstans i världen...

Lina sa...

Hahaha! Nej, det tycker jag VERKLIGEN inte att du ska göra. Det låter som ett högst tveksamt beteende faktiskt.