tisdag, september 05, 2006

Gather 'round, my little ones

Well well bitches, klockan är nu 00.20 och det är officiellt min födelsedag. Jag är alltså nu (eller, om ett halvår! om ett halvår!) lika gammal som min mamma var när jag föddes (gasp!), men jag tänker inte fundera så mycket på hur väl jag (inte) har anpassat mig till ett moget och vuxet leverne utan istället nöja mig med att konstatera att jag fick IKEA-presentkort, skor och Lost säsong 2-boxen i födelsedagspresent så it's all good. Imorgon ska jag fira genom att göra en tårta och eftersom det endast är ett fåtal tappra själar i min vänskapskrets som har vett att befinna sig i Malmö på min bemärkelsedag lär jag väl få äta upp stora delar av den på egen hand men hey, jag kan leva med det också. Alla som befinner sig i krokarna är dock hjärtligt välkomna, utom möjligen de mest uppenbara psykfallen.

Nu dock; sömn. Jag ska med tåget 07.10 imorgon bitti och ni vet, ålderdomen bryter som bekant ner en.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!! :-)
Nuförtiden anser jag inte att det är så jävla mycket att fira, egentligen. Men ska heller inte tacka nej till en anledning till att få grejer och äta tårta och dricka sprit.

Anonym sa...

Loads of grattis! Jag ska ju till att trilla över trettiostrecket jag i december. Så hade jag varit min mamma hade jag haft en treåring, hemska tanke.
Men visst är det all good att bli äldre? Aldrig mera 15! Ha en skön dag.

Anonym sa...

grattis grattis. eller goattis goattis som de hade sagt här uppe i norrland. jag förstår hälften av vad de säger och de kallar min fina helsingborgsdialekt för grov skånska.

klockarbarbro sa...

grattis på födelsedagen lina! det här skulle jag ge dig i present om jag kunde:
http://www.youtube.com/watch?v=JRxoC994QmU
hoppas tårtan smakar.

Lina sa...

Tack snälla brudar! Ni är da bomb! <3

Virvla: Words to live by. Sannerligen.

Clara: Nej, det har du givetvis helt jävla rätt i. Fördelarna med 30 vs 15 överväger nackdelarna med gigantisk jävla råge (jag har ju alltid tänkt att det är vid 30 mitt liv ska stå på topp, ett år på mig att fixa det nu alltså...shiiiiiit).

Anna; man bör givetvis alltid bära sin Hbg-dialekt med stolthet (säger jag som inte ens kan säga r på skånska ordentligt, men men...). Om inte annat kan man ju alltid underhålla sina medmänniskor med skojiga anekdoter om hur man faktiskt trodde att det hette kyltur och byljongtärning liiiiite längre upp i åldrarna än man faktiskt borde...*ähum*

Och slutligen Josefin; hahaha, jag uppskattar gåvan mycket även om den existerar i teorin snarare än i praktiken (jag är ju trots allt bruden som bland annat sett den här högklassiga filmen: http://www.imdb.com/title/tt0256690/ från början till slut, så jag är ju lite av en konnässör på området...ähum). Tycker dock att brudarna i filmen uppvisar lite klent med entusiasm, speciellt när han är uppe på bordet och kör sin bump n' grind. Man kan väl howla lite och stoppa ner några tjugor i stringkalsongen för SAKENS skull, om inte annat?

Anonym sa...

Grattis i efterskott. Jag är också lika gammal som mamma var när hon fick mig. Å jag är tredje barnet... Våga vägra vara tidig..

Anonym sa...

Grattis i efterskott från Fubbick. Fubbick är inte gammal - han/hon är tidlös och opåverkad av dess grymma tand.

Or so they say.

Anonym sa...

Grattis!!

Min mamma var 31 och jag är första. Gick så bra så och hon är inte det minsta gammal.