söndag, november 19, 2006

Det är då som det stora vemodet rullar in

Photobucket - Video and Image Hosting

Jag har tillbringat den här lördagen på samma sätt som förra, det vill säga med att sova i hälsosamma 15-timmarspass, må illa (med den obligatoriska tillhörande kräkångesten) och hata mitt liv så där i största allmänhet. Klackarna i taket, med andra ord. Helgens höjdpunkt hittills har varit Snygg-Eriks känslosamma Bon Jovi-tolkning i fredagens Idol, och om han inte spöar skiten ur den förmodat inavlade Markus, som vunnit folkets hjärtan på det alltid lika förkastliga "han är ju som folk är mest, en trevlig och rejäl kille med fötterna på jorden, äkta och genuin, något att hålla i när åskan går bla bla bla tråkigt tråkigt tråkigt"-sättet så väntar från min sida ett mindre folkuppror samt en TV4-bojkott som kommer att hålla i sig ända fram tills att Markus andra fm-ballad-singel floppar hårt (det lär väl inte dröja så hemskt länge, förvisso). Åh Snygg-Erik, han är så fin (speciellt nu när Danny har åkt ut och han därför inte har någon värdig konkurrens i rampljuset). Den blygsamma folkrörelsen "Daolaplaon står upp för Snygg-Erik 2006" drar för övrigt igång med full kraft från och med nu - hittills är vi föga oväntat bara två medlemmar men fler entusiaster och förespråkare för gott omdöme och dylik smak är förstås alltid välkomna.

Photobucket - Video and Image Hosting
Snygg-Erik <3<3<3

I alla fall, som jag tidigare påpekade; jag hatar mitt liv och allt som finns i det. Jag tvingades med andra ord att ta till drastiska metoder och vända mig till något som brukar kunna pigga upp mig även under de mest miserabla omständigheter: ta upp lilla VISA-kortet och clickety-click-click.

Det känns redan lite bättre.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker snygg-erik har en så klämkäck och helylleframtoning att jag inte orkar med honom. men det spelar inte så stor roll om han vinner för det är ju ändå tvåan det verkar gå bra för.

fast jag hejar på johan som inte kan sjunga, så det så.

du, de där skorna. de var snuskigt fina. jag som inte skulle handla något på ett tag... :s ID foundation spontaninköpet gör att jag måste straffas...

Lina sa...

Själv är jag då övertygad om att Erik är en så där mysig och härlig kille PÅ RIKTIGT. Hehe. Och jag såg att vi har lite delade åsikter i den här frågan, men variety is the spice of life som det brukar heta...

Skorna är så jävla heta, men jag ska nog aldrig mer spontanshoppa något på nätet klockan tre på natten...hittade kvittot i skrivaren i morse och fick ta en rejäl funderara på vad fan det där var för något egentligen innan insikten kom krypande till mig. Känner mig dock rätt nöjd ändå, men har nu bestämt att ska det shoppas skor nästa månad så blir det Skopunkten. ENBART.

winterkilling sa...

Jag HATAR dig för att du hittade de där skorna före mig. Subba. Hoppas de är för små.

För övrigt har du det inte värre än jag, om du har roat dig i helgen med med att chilla, beställa skor och skriva blogginlägg med Jerry Williams-citat så var jag hemma i Glumslöv och tvingades se en hel Jerry Williams-föreställning på DVD. Om och om igen. I fyra goa timmar. Medan min mor och min moster dansade barfota och halvpackade över vardagsrumsgolvet. Beat that.

Anonym sa...

Personligen tycker jag bara skuggan av Danny, det hålrum där han brukade vara, överglänser Erik, Markus, who ever.

Anonym sa...

SKOPUNKTEN, då kan du väl lika gärna spara dina pengar...