tisdag, januari 16, 2007

The list goes on and on

Kort uppdatering:
1. Jag överväger att använda mina gedigna kunskaper (host) i ämnet databasuppbyggnad till att skapa en databas över mina skor. Jag tänker systematik. Jag tänker sökbarhet. Jag tänker att jag kanske borde spärras in någonstans. Vi får se hur det blir.
2. Frida blev, som väntat, glad över den fabulösa kärleksgåvan jag köpte till henne:
Photobucket - Video and Image Hosting
Jag=best friend ever.
3. Jag mår så dåligt.

Nu dock, ett ifyllnadstest av den gamla goda skolan (22 inlägg i januari var det ja!) som jag snott hos den här killen vars blogg jag brukar hänga lite i emellanåt. Here we go go go, som Stakka Bo hade sagt:

1. Vilken svordom använder du mest?
Samtliga, skulle jag tro.
2. Äger du en iPod?
Yes box.
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Jag har ett par olika tider inställda på mobilen. Den tidigaste är 6.30 (åååååh misääääär), den senaste 11.00.
4. Hur många resväskor äger du?
En. Knappt ens det, den jag har är min pappas gamla skabbiga (komplett med bortslitet läder på sidan, där det tidigare har tronat ett klistermärke från Mallorcasemestern cirka 1963).
5. Använder du flip-floppar?
Lätt. I sommar överväger jag dock att recycla Torpatoffeln istället. Seriöst, alltså. Tänk ett par röda till en snygg lite matronly 70-talsklänning, jag tror att det hade varit hett.
6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Jag har inga principer direkt, förutom att jag inte handlar på ÄCKLIGA Lidl eller ÄCKLIGA Willys hemma eller ÄCKLIGA ÄCKLIGA ÄCKLIGA Netto...annat än i nödfall.
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ta den. Jag ser, utan undantag, ut som en lätt utvecklingsstörd glad gris på foto. Jag har aldrig vågat ta reda på om så är fallet i verkligheten också, men förmodligen lär det ju vara det.
8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Jag minns inte, jag minns inte alls. Det kan dessvärre ha varit när jag och Carro hade "turen" att se den sista kvarten på Robin Hood: Prince of theives för någon vecka sedan, är jag rädd. Ja, den var precis lika dålig som jag mindes den, om inte ÄNNU sämre. Dock var Alan Rickman i vanlig ordning hot shit och den obligatoriska Bryan Adams-allsången till sluttexterna var ju också...eh, fin.
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
HAHAHAHA. OK, det här kommer kanske som en överraskning för vissa, men jag tror att jag kanske kanske kanske skulle välja alternativ nummer två. Barnfamilj? För helvete.
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
SKOR.
11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, och förmodligen var det befogat dessutom.
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Jepp. Stilnoct och Propavan. Jag är lite wound up.
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Ingen alls, misstänker jag.
14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Orup?
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
En god vän who shall remain nameless avslöjade för några dagar sedan att hon hade sexfantasier om dr Phil, det måste väl kvalificera? Hon målade dessutom upp ett helt scenario för att förklara sina sjuka böjelser (”Tänk dig att du är praktikant på hans program och du vet att det liksom är förbjudet och egentligen är han ju inte attraktiv men så ska ni ändå jobba över ihop och du vet att det är förbjudet oj har jag redan sagt det men iallfall, så lossar han lite på slipsen och…”) men jag var inte helt övertygad.
16. När var senast någon stötte på dig?
Åh, kan det ha varit gubben som närmade sig Frida och mig utanför Ronnys karameller och förklarade att ”De e harrliga bröst ni har flickor!”? Den galne afrikanen som förföljde mig och förklarade att han var ”a prince in my homeland”? Den suspekte biblioteksbesökaren som insisterade på att få följa med ner i magasinets mörka hörn? Jag har så många heta beundrare att det är svårt att hålla reda på dem alla.
17. Vad åt du till middag senast?
Det lär väl ha varit sushi.
18 Använder du huvtröjor?
Nej. Inga kläder som ens antyder ”street” eller, ännu värre, ”den sportiga looken”. Möjligen huva på en duffel. MÖJLIGEN.
19. Kan du vissla?
Nej.
20. Vem var den senaste som ringde dig?
Mårten.
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Bussen som går förbi utanför och inte stannar, kanske? Folk kräks på nöjesfält, alltså håller jag mig borta. Jag gillar förvisso Tivoli, men bara när karusellerna inte är igång.
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Givetvis. Du är inte paranoid om de verkligen är ute efter dig.
23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
040 represent!
24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Klart jag gjorde. Gärna på tegnefilm på dansk TV (som inte var lika commie som svensk TV och därför visade Disneyfilm året om, inte bara på julafton. En halvtimme varannan vecka sammanlagt kanske, but still!).
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Rätt stort antar jag men ändå a piece of shit jämfört med Väla, min ungdoms främsta hangout/fritidsgård och KUNGEN av svenneköpcentrum.
26. Hur många syskon har du?
Ett.
27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, men jag närmar mig dem med en viss hälsosam skepsis.
28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Trainspotting och Dirty Dancing.
29. Äger du några popband t-shirts?
Haha, ja, jag har ju kvar min gamla Gene-tshirt bland annat, och den känner man ju sig nöjd med idag. Även min schyssta Blurtröja från Parklifeperioden (gräsgrön, långärmad med knallröda muddar och ett stort jävla ölmärke på magen) ligger hemma i garderoben hos föräldrarna. Dessa smakfulla plagg har säkert sällskap av diverse andra styggelser, dessutom.
30. När flög du senast?
Ett år sedan? Ett och ett halvt?
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Tre.
32. Läser du för skojs skull?
Nej, jag (och du också, hoppas jag!) läser endast av en anledning. Förströelse eller underhållning kan mycket väl vara en sådan, men det är icke desto mindre en anledning och inte ”för skojs skull”.
33. Pratar du några andra språk?
Engelska. Mina under skoltiden förvärvade kunskaper i tyska, franska och spanska har, för att uttrycka sig milt, inte riktigt underhållits genom årens lopp. Och nej, jag vet inte heller vad fan jag skulle på humanistisk att göra egentligen.
34. Diskar du din egen disk?
Motvilligt, ja.
35. Har du gråtit offentligt?
Varje gång det är kallt och blåser ute, jag har konstiga ögon. Annars är jag inte så mycket för offentliga känsloutbrott, dock.
36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär. Laptopar är små och jobbiga och jag gillar ju rejäla doningar vettu.
37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, jag tycker det finns så många härliga intryck runt omkring oss som jag vill insupa med alla mina sinnen, jag är ju något av en livsnjutare. [/sarkasm]
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Aldrig i livet. Fugly fugly.
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Köpa saker åt mig sa du? Well, VARSÅGOD.
40. Kan du kasta macka?
Nej, jag har försökt lära mig men misslyckades.
41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.
42. Vad har du med dig in på bion?
Jag saknar helt principer i den här frågan.
43. Vem var din favoritlärare och varför?
Jag har för mig att vi hade en lite småsexig gästföreläsare på bibliotekarieutbildningen en gång (ja, det är sant, jag lovar!). Längre tillbaka än så orkar jag nog inte tänka.
44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej. Jag har dock ständigt heta drömmar om stornästa, mörklockiga amerikanska män av judisk börd.
45. Vad har du för väder?
Halvkallt, halvgrått och halvpissigt. Men det snöar inte, åtminstone.
46. Har du en blogg?
Ja. Den är min lilla bebis. Min lätt vanskapta och stundtals förskjutna bastard till bebis förvisso, men min bebis nonetheless.
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svenska, engelska och litteraturhistoria.
48. Gillar du att flyga?
Nej. Risken finns alltid att någon jävel kräks.
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Snabbtänkthet och humor. Lätt masochistiska/självuppoffrande drag samt bruten näsa är ett plus.
50. När sov du senast på golvet?
Senaste gången jag minns var i Annas föräldrars uterum, på samma plats som den stora och makabra snigeldöden tog plats inte långt senare, men det är ju sjukt länge sedan nu. Börjar jag bli vuxen?
51. Vilken är din favoritdrink?
Vodka tonic.
52. Gillar du din boende-situation?
Ja, med undantag av den bjäbbiga hunden som någon i huset skaffat, möjligen.
53. Vilken är din mammas hemstad?
Kristianstad.
54. Din pappas hemstad?
Kristianstad.
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Fyra-fem. Jag är hård.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fullbokade ja, stessade hyfsat.
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ja, ganska ofta. Vi hade en engelskalärare som brukade tjata om det minns jag, men det kommer jag nog mest ihåg på grund av att han uttalade mitt och Fridas namn som ”Liiiiiii-na och Friiiii-da” när han läxade upp oss, vilket naturligtvis väckte stort åtlöje.
58. Vilken är din favoritfrukt?
Bär. Alla sorters bär.
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja.
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
30 baby!
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Det beror givetvis på vilken typ av text det rör sig om. I bloggsammanhang, inte särskilt (som synes).
62. Tror du på liv på andra planeter?
Jag bryr mig så lite.
63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En mobilsamtalsidiot på tåget.
64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror att om det finns en Gud så är detta fullkomligt oväsentligt.
65. Vad var det senaste du åt?
En halstablett. Så spännande är jag.
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Samma, givetvis. Män är ju skabb, som bekant.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Lina var något min mamma kom upp med, utan någon annan anledning annat än att hon tyckte det var fint. Mitt andranamn är min mormors och min farmors andranamn sammansatta.
68. Gillar du senap?
Ja!
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
”Nu skiter jag i det här och går och slänger mig framför en buss”
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag har ingen längtan efter det, snarare ser jag på den typ av människor som benämner sig själva som ”adrenalinjunkies”, ”risktagare” och dylikt med rejält med förak…eh, skepsis, menar jag. Å andra sidan hade jag hellre gjort det än typ åkt på vildmarkssemester. Plågan är ju över snabbt, åtminstone.
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Nu pratar vi ju TV-serier, men jag har alltid känt en stark gemenskap med Mimi från Drew Carey show. Och Daria.
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej. Jag försöker hålla mig borta, för jag vet att om jag någonsin ger efter så är jag förlorad.
73. Tycker du om att krama folk?
Folk jag tycker om, det vill säga a chosen few, visst. Folk jag inte känner NEJ NEJ NEJ.
74. Skulle du säga att du är trendig?
Nej. Herregud, jag har bara tantkläder, funderar på att köpa torpatoffeln och mitt hem är så tekniskt väluppdaterat att jag måste krypa bakom TV-bänken varje gång jag vill se en film.
75. Äger du en digitalkamera?
Ja.
76. Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Jabba the Hutt, så klart. Jag utgör/utgjorde inte för intet 50% av den dynamiska duon ”Jabba och bögen” där jag ligger i en hög och dreglar medan Daniel springer runt i en guldbikini och är min slav. Eller hur det nu var.
77. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja, trots att jag är medveten om att det är att kasta tunga, hårda stenar i ett väldigt skört och tunt glashus.
78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Jag minns ingen. Förmodligen någon bok där en häst dog som jag läste när jag var typ 9 och mitt hjärta ännu inte hade förbittrats.
79. Tycker du att du är attraktiv?
Nej. Jag hoppas ju på att det finns åtminstone NÅGON som är mindre attraktiv än jag, men det är ungefär så långt jag är beredd att sträcka mig.
80. Vad är du allergisk mot?
Nickel och laktos.
81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.
82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Jag gissar på Mårten, eftersom det var det namnet mina föräldrar valde när de väl producerat en son. INTE Linus, hoppas jag innerligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

lite för långt för att jag ska orka göra det. just nu i alla fall...

Ms Johansson sa...

"män är ju skabb, som bekant." haha, välformulerat!

Lina sa...

Det finns ju vissa sanningar som anses vara universella och konstanta...och det känns onekligen som att "män=skabb" kanske kan vara en av dem (inte för att jag är bitter eller så, nej nej).

Anonym sa...

snygg ny bild :)

Lina sa...

Ehrm, javisst är den stilig (se punkt sju på listan ovan). Min nordiska vinterhy är ju en nice finishing touch, framförallt.