lördag, mars 03, 2007

A hundred times or more eller "inlägget i vilket den mentala härdsmältan är rejäl och språket högst ovårdat"

Det var ju själve fan vad mycket skit som drabbar folk som inte förtjänar det (ja, jag tänker räkna in mig själv i den kategorin, opponerar sig någon jävel kommer det att bli rejält med icke-ödmjukt whoop-ass, bara så ni vet) hela jävla tiden. Misären! Dock piggar det onekligen upp att det blir Los Angeles snart (det är ju bara lite mer än en månad kvar, konstaterade jag just och gjorde en liten mental happy dance) och jag har dessutom på fullt allvar kollat upp det där med Harry Potter-nakenpjäsen i London. Jag vet att jag är en dålig människa och varje gång jag går förbi videostället på jobbet och ser den första filmen i serien där lille Harry är cirka nio (nej, jag hade inte de här känslorna när den kom ut, känner jag mig tvungen att påpeka) känner jag mig ytterst smutsig men det är ju bara härligt.

Pallar dock inte orera mer om alltings jävlighet, så, istället: lite poulärkulturell spaning.

-En tanke som slog mig häromdagen: världen var sannerligen en mycket bättre plats på den tid då alla popvideor av klass innehöll minst en jävligt biffig mörkhyad manlig dansare, helst iförd i cykelbyxor och flattop, som skakade loss mot en helvit studiobakgrund. För att illustrera min poäng kommer här två personliga favoriter:

1. Den lite mer sparsmakade svenneversionen, där avsaknaden av cykelbyxor dock kompenseras av entusiasm och spexighet:

2. Den fulländade versionen, såväl låt- som videomässigt:


- Ååh, <3

-Jag spår att "Andra chansen" ikväll kommer att bli skittråkigt, känsloterrorn till trots. Melodifestivalen känns överlag något avslagen numera, efter att man förra veckan slutgiltigt kunnat konstatera att svenska folket är en omdömeslös jävla pöbel - någon annan slutsats känns otänkbar med tanke på att de röstade fram den skrikiga balladkärringen (som för övrigt såg om möjligt mer ut som en transvestit än Christer Lindarw, grattis) ur "varje bidrag från Malta sedan cirka 1972"-skolan istället för en låt vars text innhöll såväl lite rejäl svensk buskis som referenser till relativt avancerade sexuella aktiviteter ("upp med nävarna", minsann). Dö, svenska folket, dö.

-Något annat som även det måste dö: Aftonbladets jävla guld/silver/brons-rurik med (wait for it!) guld/silver/bronsfärgade bokstäver som de klistrar upp varje gång någon random skidskytt/konstsimmare/innebandylag/frisbeegolfare tar hem en medaljplats i ett skittråkigt mästerskap efter en hård match mot 5 personer från ett valfritt öststatsland. Nu tar vi det här en gång för alla: GE UPP, INGEN BRYR SIG.

-Jag är så tacksam över att Lost är tillbaka, och jag tycker att vi tar en stund då vi gemensamt låter våra blickar smeka dessa bilder för att fira.

Äsch, jag har inget att säga.

Nu måste jag resa mig upp, släpa mig ut, gå och handla, laga mat, gaska upp mig, ta en dusch, göra mig presentabel, aktivera mig, ta mig i kragen och åh, jag kan inte vill inte orkar inte vill inte orkar inte vill inte orkar inte orkar inte orkar inte orkar inte. Är det OK om jag istället sitter framför datorn och kollar på taffligt ihopklippta bitar av tv-serier till smäktande musik på youtube? Inte? Fan.

UPPDATERING: MÄNNSIKOR SOM MÅSTE DÖ, THE COOP FORUM HELGEN EFTER LÖNING EDITION

1. Alla gubbar som ska spela på tipset och därför blockerar den lilla disken utanför ingången där man köper gillette sensor-rakblad. Ni kommer fan inte att bli rika, och, framförallt, bara äckliga människor spelar på tipset. Alltså, jag kunde inte växla till en jävla femma utan att stå i kö bakom de jävla tipsgubbarna, hence ingen varuvagn, hence en jävla korg, hence en jävla massa släpande, hence ont i händerna.

2. Folk som kör runt med sina ungar i specialbyggda, 3 meter långa kundvagnar som ser ut som små radiobilar och blockarar framkomlighet med desamma. Newsflash: Det här är en matvarubutik, inte en jävla lekstuga! Ungjävlarna lär inte direkt dö av att få lära sig att i en matvarubutik så HANDLAR MAN MAT och att man faktiskt ibland får utföra vardagssysslor utan att dessa ska behöva maskeras till att vara ett jävla tivoli. Är detta är för mycket att ta in för deras späda ömtåliga själar så föreslår jag att man kan göra alla en tjänst och LÄMNA UNGEN HEMMA.

3. Bussen hem - kommentarer är överflödiga.

4. Tanter som huvudräknar på kvittot och sedan kommer tillbaka till kassan och avbryter kassörskan när hon håller på att slå in dina varor för att med gnällig martyrröst ifrågasätta en avrundning från 75 öre till en krona.

5. Sävliga pensionärer.

Hm, jag tror minsann att det är dags för en ny tagg här i bloggen. Nu ska jag laga potatisgratäng, kanske öppna en flaska rödtjut och sedan förhoppningsvis känna hur livet långsamt återvänder till mig. Fingers crossed, people.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lina, Jenny heter jag. Jag känner nu att det är dags att berätta för dig, utan att för den skull behöva vara lesbisk, men jag älskar dig. Virvla har länkat till dig nån gång och det är ju så man ramlar in till andra människor och detta var en lyckosnubbling. Fantastiska ordalag, banne mig. En stjärna på min gråa vardagshimmel. Fortsätt så, anser jag. :)

Anonym sa...

HAHAHAHAA där ser du Lina, du har beundrare du också! ;-) Vi kanske kan lura med oss Jenny till London

Jag vill påpeka att vi visst bryr oss om Skidvm!

Jag ber att få skriva under på din Människor som måste dö lista. Tack.

Anonym sa...

vår mastblogg har dött?!

Lina sa...

Åh Sharona! Jag har inte läst din blogg (än), men baserat enbart på kommentaren ovan kan jag med säkerhet säga att I love you too! Jag har känt mig alldeles varm och mushy inombords ända sedan jag läste kommentaren igår natt, men då vågade jag inte svara eftersom det var post-det där rödtjutet och, well, man vill ju framstå som lite sansad och sammanhängande. I vilket fall, tack tack tack!

Och givetvis är ALLA som känner sig hugade mer än välkomna att anmäla sitt intresse för Londonresan! De enda kriterierna är ett visst mått av inre biterhet, hjärtat på det rätta stället samt ett sunt intresse för Harry Potters nakenpjäs.

För övrigt anser jag att all vintersport bör förstöras.

Anonym sa...

detta MOT min inrådan, sansad och sammanhängande är så överskattat.

Anonym sa...

(obs obs, för att anmäla sig till londonresan bör man även vara förtjust i att äta samt vilja spendera tiden vi inte är på teatern på Selfridges)

(är det inte härligt att jag floodar en annan persons blogg, kanske borde jag skriva något i min egen...)

Lina sa...

Hear, hear!

Och du är så VÄLKOMMEN att skriva i kommentarerna här. Det är det ju inte många som gör direkt, så här är ju gott om plats och allt.

Unknown sa...

kyssar och smek...

klockarbarbro sa...

jag skriver på listan direkt. vill gärna komplettera den med en ytterligare punkt: tanter som envist kör in i ens hälsenor med kundvagnen i kassakön, i tron att alla som står framför då kommer att handla en liten smula snabbare. jag har egentligen flera, men morgonmötet börjar strax och jag känner redan hur maxi-irritationen börjar stiga inom mig.

Lina sa...

HAHAHAHHAHHHHAAAAHAHAHAHAHAHAA.

För övrigt: en googling på "kyssar och smek" ger cirka 101 000 träffar. Det är en läskig värld.

Anonym sa...

jag ser fram emot fler inlägg med just den här taggen...

: de ska bli de första i kön till arkebuseringen när revolutionen kommer