fredag, maj 18, 2007

Death by böfhus

Åh herreguuuuuuud jag är så mätt, jag ska aldrig mer äta i hela mitt liv. I min mage processas just nu väl tilltagna mängder med kött och det går mycket sakta och mycket osäkert. Det är hög tid för fosterställning känner jag, men först kan jag meddela att jag nu har inhandlat ett par solglasögon till slut, och eftersom de bara kostade 70 spänn på H&M (solglasögon är fan det sista jag någonsin skulle lägga dyra pengar på, de är ju som tändare, det vill säga man har aldrig kasserat några själv utan de bara försvinner på olika mystiska sätt efter ett par veckors användning, och dessutom är det fan en bit plast vi talar om. En bit plast! Lägga pengar på till exempel skor; visst, men lägga pengar på en bit jävla plast; eh, nej) passade jag på att svälja mina sista spillror av stolthet och fåfänga och köpa det par som fick mig att se ut allra mest som Ukrainas Eurovisionbidrag.

Straight outta Kiev:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
DANZEN!

Notera speciellt hur jag har valt ut en passande, åtminstone lätt silverglänsande, jacka för att förmedla den genuina öststatskänslan! Ingen Stalinstjärna dock, så den får ni själva visualisera.

Nu ska jag lägga mig ner och dö en smula.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jahaja, flerbarnsmamman surfar på fredagkvällen... inget bättre för sig? Nej... Jag har likadana (typ) solglasögon, inköpta på HM i NY - är de coolare då? Mamma hade f ö såna som vanliga glasögon ca 1980. Mycket likt en ukrainare eller vad det kan heta.

Anonym sa...

Jag blir alltid så upprymd när jag läst på din blogg.

Snygg, men lite bakom sa...

Varför har jag fått för mig att du är vegetarian?

Anonym sa...

Är det möjligtvis en grå parkas från Monki som skymtas? Jag har den i alla fall och den är såååå snygg!
Vilka coola glasögon du har på din presentationsbild!

Lina sa...

Haha, frågan är när de vanliga glasögonen med tonade glas ska komma tillbaka egentligen...man kan ju hoppas på aldrig, men säker kan man ju tyvärr aldrig vara (har för övrigt för mig att min pappa hade sådana när jag var riktigt liten, givetvis stilfullt inramade av 7 cm breda polisonger. Trés chic).

Och jag är inte vegetarian, jag var det när jag var ung och hade moral och samvete, men denna fas i mitt liv är numera lämnad bakom mig. Efter gårdagens utsvävningar är det inte utan att jag funderar på att återuppta det, dock.

Och ja, det är en Monkiparka! I loooooooove it.

Anonym sa...

Lina, du vet ju att du måste ta 250g beffen nästa gång. allt annat är ett misslyckande!

Lina sa...

Eller så skiter jag kanske i det och går direkt på mjukglassbuffén istället...det är inte alla som har din stamina, Mr 300-gramsburgare.

Anonym sa...

tänk dig allt äckligt barnsnor som ligger toppingskålarna.. mmmmums.. jag vill ha BEFF!!!

Lina sa...

Don't we all, don't we all...