fredag, maj 18, 2007

Sådär ja, nu blir nästa semester förmodligen cirka 2009

Så, i allafall, jag och Sofie åkte till London (kompisbild!), och det var fint såklart om än med vissa mindre svarta moln kastade ett visst dunkel över vissa delar av vistelsen (hej Stansted, jag hatar dig - jag är dock beredd att ta tillbaka allt jag eventuellt kan ha sagt om att jag inte ska återvända till de brittiska öarna förrän jag har råd att flyga finflygbolag till Heathrow, bo på centralt hotell mitt i stan och ha ett obegränsat belopp på visakortet för vi vet ju alla att detta aldrig kommer att inträffa). I alla fall, det var fint som sagt. Vi köpte lite kläder. Vi köpte, som bekant, lite skor. Och lite smink. Jag köpte inte några solglasögon trots att detta var den ursprungliga planen, eftersom jag såg ut som Ukrainas ESC-bidrag i samtliga par jag provade, det enda som fattades var väl möjligen Stalinstjärnan på huvudet samt en metallicglänsande regnrock - och just en sådan såg jag för övrigt på Primark (som annars tyvärr inte alls levde upp till mina förväntningar, som ju alltid är höga när det gäller smaklöst skräp till skamligt låga priser). Jag hoppas egentligen att jag inte ska behöva påpeka det här, men för säkerhets skull: nej, det blev inget inköp av den heller. Men i vilket fall; Ukraina is the new Kate Moss <3 Top shop (som jag för övrigt tyckte verkade vara astråkigt, bitter hagga som jag ändock är), ni hörde det här först! Vidare köpte vi öl och citroncheesecake (inte samtidigt, dock). Vi besökte en Mikakonsert och jo, det var givetvis helt jävla makalöst, vansinnigt bra. Vi besökte inte Harry Potter-nakenpjäsen eller Dirty Dancing - the musical (inte för att jag inte var sugen, dock). Vi sprang som två jävla miffon, barfota och skrikande, genom en flygplats bara för att inse att planhelvetet var försenat när vi väl nådde fram till gaten typ 3 minuter innan annonserad stängning av boardingen. Det var en fin liten semester och nu är jag så pank att it ain't even funny. Det var det värt, dock.

Och snart är det dags för ännu en högklassig liten utflykt - stegen skall styras mot gourmetrestaurangen Jensens böfhus där det ska inmundigas KÖÖÖÖÖÖÖÖTT. Jag är jävligt peppad. Och undrar just om man hinner inom den nyöppnade MAC-disken på vägen dit?

Inga kommentarer: