måndag, maj 07, 2007

Uppdatering av länklistan/allmän lovebombing

Som sagt, länkarna uppdaterades och det var sannerligen inte en dag för tidigt (hur länge sedan var det sedan sist, ett år sedan?). Inaktiva skribenter, sorgligt avsomnade bloggar och sånt som jag aldrig läser längre har tagits bort, och ett urval som till rätt stor del består av folk som har skrivit kommentarer här och som därför givetvis automatiskt är bra, välformulerade, smarta och roliga människor har lagts till (ja, de hade naturligtvis besuttit ovanstående goda egenskaper ändå, även om de inte kommenterat hos mig, bara inte i riktigt lika stor utsträckning), och detsamma gäller även ett gäng människor som kanske inte gillar mig alls, men jag gillar er så nu kommer jag att länka and you'll just gonna have to live with it. Let the lovebombing commence:

Bobbys bacon. Alldeles för få människor skriver inlägg som detta (eller detta!). Alldeles för få. I love it (och se, där länkade jag till en man också, det var sannerligen inte igår eftersom jag, eh, normalt sett inte är särskilt förtjust i karlar).

Guldgrisen. Också en ny blogg (jag misstänker någon form av koppling till Vägen till helvetet kantas av goda intentioner - se nedan - men jag har inte riktigt lyckats reda ut det där ännu). I alla fall, bra, såklart.

Hannas lilla blogg. Skriver om allt, och framförallt, skrattade inte hånfullt åt mig utan gav mig rentav lite respekt (inbillade jag mig) när jag avslöjade att jag vid något tillfälle spenderat en afton med att se det lokalt producerade programmet "Kil i blickpunkten". Sådant gillar jag.

If something is meant to be, it usually never happens. Här brukar jag smyga runt med jämna mellanrum, utan att säga något eftersom jag är så jävla obehaglig sneaky. Hon är bra.

Kurvigheter. Tjockismodeblogg. You gotta love it.

Snygg, men lite bakom. Jag sniffar fram mina lagom livsbittra medsystrar online med en precision som en knarkhund hade avundats.

Vägen till helvetet kantas av goda intentioner. Jag läste den här bloggen för första gången i förrgår, tror jag. Så smart och så bra (och än en gång, jag säger inte detta enbart för att hon var snäll mot mig). Verkar dessutom dela mitt ha ett intresse för Orlando Bloom, vilket jag kan finna en viss förströstan i då det på något sätt känns lite pubertalt och skamligt att ha en liten faiblesse för honom trots att han väl är 30+ och borde vara lovlig på alla sätt och vis. Eh, låt oss inte fördjupa oss för mycket i det här nu...

You think you know, but you have no idea. Nu i ny version, och jag är som vanligt snabb i vändningarna och ändrar raskt länken i samma veva som bloggen byter adress eller också kanske inte. I alla fall, jag gillar fortfarande Anna såklart, även om jag ibland läser hennes inlägg om målmedveten fysisk träning medan jag själv brottas med knepiga dilemman av typen "alltså, fan, jag är trött, det hade varit gött att lägga sig och sova några timmar men jag pallar fan inte resa mig från datorstolen och gå alla tre metrarna bort till sängen" och känner att jag har lite problem med att relatera. Men det gör inget för jag gillar henne ändå, som sagt, och dessutom är hon från HåBeGe (shalalalala) och jag menar, you can take the girl out of den bördiga nordvästskånska myllan but you can't take den bördiga nordvästskånska myllan out of the girl *throws gang signs* och nu svamlar jag, så jag tror bestämt att jag faktiskt ska ta och gå och lägga mig. Snart.

Älskade dumburk. En blogg om TV är en blogg för mig!

Jag har säkert glömt någon, så uppdatering lär ju komma.

För övrigt: mina föräldrar, som inte bangar att vara förmedlare av dåliga nyheter, potentiella dödsdomar och liknande, ringde just och meddelade den här glada nyheten som de hört om på Aktuellt. Men HOOFUCKINGRAY DÅ, det här gjorde sannerligen ingenting för mina hypokondritendenser. Hepatit C, det är du och jag, Pamela!

Vågade, trots att det var de som ringde upp och allt, inte tigga om pengar inför Londonresan. Måste samla lite mod och begrava mina sista spillror av självrespekt först.

Och dessutom:
1. This pleases me to no end. Givetvis hade inte den räliga karlen, precis som jag alltid misstänkt när jag råkat zappa förbi trean och sett honom dampa runt, rent mjöl i påsen. Hahaha!
2. Dagens bild, i dag också.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oboy oboy, jag är länkad till! Ära, plymer, trumvirvlar och allt sånt där, nu behöver jag ingen BUS idag, då glädjens röda rosor lysa upp mina kinder och..

Seriöst, kvart i sju är för tidigt för att börja jobba, det märks ju väl.

Jag ska också länka. När jag kommit på hur man gör.

ajja sa...

Oh what the hell! det får man ju inte göra uatn att knysta!.. Och det trodde jag inte att du gjorde. Men ser man på :)

Anonym sa...

wohoo! jag fick längsta kommentaren! och ja, håbege, the town the town!

Johanna sa...

Alltså herregud. Jag skrattar ihjäl varje gång jag scrollar ner till Hammer-gifen. Eller är det en gif? Whatever, det är MC Hammer! Har du sett den FANTASTISKA filmen om hans liv? II legit - the MC Hammer Story? Om inte så är den ett måste.

Ambivalent sa...

"Blodet fastnar i penis" (bestämd form!) är ju ingen dum mening alls, särskilt inte i kombination med puppy eyes och händerna diskret placerade framför skrevet.

Lina sa...

MC är ju, som bekant, 2 legit 2 quit. Jag funderar lite på om jag skulle ta och försöka få in honom i bloggens header, han är lite oförtjänt undanskymd där ute i vänsterspalten. Har dock inte sett filmen om hans liv, men nu VET jag ju att jag måste.

Och, alltså, det är ju bara det fina folket som använder ordet "penis" även i bestämd form singular.

Anonym sa...

Åh, förutom att rodna klädsamt av glädje för att få vara med i denna eminenta samling (dessutom var jag i allvarligt behov av nya bloggar att läsa efter rensningen i min favorit-lista och fick en del nya tips) så fnissar jag förtjusande vid tanken på filmen om MC. Det lönar sig att läsa kommentarer.

Mary sa...

Jo men visst är det så att det av någon anledning känns lite pubertalt att vara förtjust i någon så bildskön som Orlando. Skönt dock att jag inte är ensam om mina sjuka böjelser. Och tack för de rara orden, lite fjäsk sitter aldrig fel