torsdag, juni 07, 2007

Bite my lip and close my eyes, take me away to paaaaradise

OK, varför lyckas jag pricka in att bli sjuk och eländig just till den tidsperiod då VH1 visar videon till Green Days inte så jävla lyckade Working Class Hero-cover ungefär en gång i kvarten? Usch så tråkigt, usch så PK, usch trummisen har lagt till med den där jobbiga "jag är en alternativkille som har blivit gammal och därför ger jag mig på rockabillylooken med nerslemmad raggarefrisyr och kortärmad rutig skjorta",-looken usch det var sannerligen BÄTTRE FÖRR. När börjar "Smells like the nineties" egentligen?

För den som gillar att känna sig gammal kan jag för övrigt varmt rekommendera att ge sig in i en musikalisk diskussion med ett gäng högstadiebrudar med Green Day-knappar på tygväskorna, och att i sagda diskussion avslöja att "ja förstår ni ungdomar, tant Lina såg ju Green Day när de spelade med Bad Religion på Mejeriet för, vad blir det, 12 år sedan? Ja, det var tider det minsann..." och sedan betrakta hur nittiotalisternas blickar fylls med en blandning av förakt och fascination. Nothing quite like it.

Undrar om jag kommer att bli tvungen att lyssna på lite old school-Green Day nu, förresten? Eventuellt kommer det att bli så, ja.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det är ungefär som att säga att man var med på den tiden då suede skapade enorm debatt med tvetydiga texter och omslag. nuförtiden minns ingen ens dem. fasen vad vi är gamla.

Anonym sa...

hahaha, känner igen mig i det där... Ibland känner man sig himla gammal... Men jag brukar tänka att så länge man känner sig ung och fräsch så ÄR man det. Träffade en underbar kvinna på 70-75 år förra helgen som satte sig ner i solen med oss "ungdomar", tog en cigg, smakade lite öl och sa att hon kände sig som 28... :D

Johanna sa...

Alltså det värsta är ju ändå att den där jävla videon verkligen på riktigt visas en gång i kvarten. Bah pölis, ge mig Michael Bolton, Shania Twain..anything! Jag är så trött på Working Class Hero!