torsdag, juni 07, 2007

Diverse (populär-)kulturella tidskrifter och recensenter, såväl självutnämnda som officiellt erkända, this one goes out to you

Allvarligt talat nu då: Är det inte dags att ta sig i kragen och omedelbart sluta upp med det jävla ofoget att avsluta ungefär 50% av alla litteraturrekommendationer som skrivs med uppmaningen "Läs!", eller, om möjligt ännu värre, "Läs! Läs! Läs!". Är det inte?

Plötsligt slogs jag av tanken att det kanske bara är jag som 1. lägger märke till och 2. störs av sådant här. Kanske har jag problem. Kanske borde jag ta mig i kragen och skaffa mig ett liv?

Jag borde nog även, för att fortsätta på samma spår, åka och handla, tvätta samt laga magkatarrsanpassad mat (potatismos?) men jag orkar inte riktigt känner jag, utan ligger istället i soffan framför VH1 och knaprar med stigande livströtthet i mig mina nya droger som jag varit och hämtat på apoteket (jag skojade bara när jag lät antyda att jag är frisk igen i inlägget här nedanför). Framtiden får utvisa hur länge jag kan fortsätta med detta innan jag känner ett behov att aktivera mig och göra lite nytta, men jag gissar på rätt länge.

OK, tillbaka till soffan.

PS1. Verkar inte filmen "Ocean's 13" verkligen vara ett exempel på det slutna manliga umgänget och dess gemenskap när det är som allra sämst och skittråkigast?

PS2. Hur det manliga umgänget ser ut när det är som allra bäst vet vi ju redan, öhöhöhö...usch, jag är en så depraverad människa.

PS3. En googling på "Läs! Läs! Läs!" genererar 567 träffar.

PS4. Nu blev jag tvungen att göra en sökning i min egen blogg, bara för att kontrollera att jag själv aldrig använt exklamationen "Läs! Läs! Läs!". Bäst att sopa rent framför sin egen dörr...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag stör mig också. Så vi är åtminstone två.

Anonym sa...

Hupp. Jag brukar skriva så. Jag har inte ens tänkt på hur fånigt det ser ut.

/vederbörligen skamsen :)