tisdag, juli 03, 2007

Mer arkebusering åt folket

Mitt kära internetragg Ewa efterlyste för ett tag sedan fler inlägg i kategorin "de ska bli de första i kön till arkebuseringen när revolutionen kommer", och jag tänkte spontant att här har vi en utmaning som väl inte kommer att kräva någon större ansträngning från min sida - jag brukar ju vanligtvis ha en rätt lång dödslista under arbete i mitt undermedvetna.

Men sedan försökte jag, och till min förskräckelse kom jag nästan inte på någon alls som förtjänade en placering i den nämnda kategorin - jag till och med såg på barn och tänkte "ah, vad de är fina ändå, de små". OK, det var bara ett barn förvisso, och jag tyckte mest att han var charmig eftersom han stod framför mig i Konsumkassan med de sympatiska inköpen "tre jättepåsar chips och fotbollstidningen Goal", men ändå! Något måste vara fel, jag skyller på att jag antingen omvandlats till en bättre människa efter att ha sett ljuset under måndagskvällens underbara begivenheter (se föregående inlägg samt det utförliga nördandet som jag tänkte hänge mig åt efter att jag och Sofie har intagit dagens hett efterlängtade rabatterade sushilunch), eller så lär det väl vara något hormonellt. Sannolikt det sistnämnda, om jag nu ska rannsaka mig själv lite.

Nåja, förvirringen varade i alla fall inte så länge, och jag lyckades i alla fall komma på ett par personer som platsar på arkebuseringslistan. Och jag behöver väl inte påpeka självklarheter som att det är utan inbördes ordning eller att listan kommer att fyllas på efter hand?

1. Individer som sitter i ett tåg längs med västkusten och som när tåget befinner sig i höjd med Helsingborg blickar ut över sundet och högljutt exklamerar "Men guuu, äddedä DANMARK!?". Ärligt talat nu...

2. Efter tips från Daniels snälla vänner som lät mig sova hos dem i Göteborg har jag nu besökt forumen på sidorna brollopstorget.se och familjeliv.se. Åh herregud. ÅH HERREGUD! Mänsklighet, du skrämmer mig. Och just när jag trodde att jag hade sett och läst allt ett mänskligt öga och sinne kan klara så sa Sofie (som jag copy+paste:ade höjdpunkter till på msn) "har du varit inne på sektionen 'Känsliga rummet' ännu?". Oh dear! Jag känner att jag aldrig kommer att komma därifrån, jag uppskattar en god freakshow alldeles för mycket. Förmodligen kommer jag inom en snar framtid att go undercover som typ "Prinsessan Tindras mamma" och börja posta inlägg om hur jag hoppas att min blivande make ska be min far om min hand när innan han friar till mig (givetvis med ring i champagneglaset!) också. Eller å andra sidan kanske inte.

3. Artisten Dilbahar "Dilba" Svensson Demirbag, 36. PUCKO.

4. Alla som, till skillnad från mig, var innehavare av en tresiffrig summa pengar när biljetterna släpptes och därför såg Rufus på Operan i Köpenhamn igår kväll. Ja, jag är en missunnsam och allmänt vidrig människa.

5. Jag har gnällt över det här förut, men alla som kör med de fyra meter långa plastvaruvagnarna som ser ut som små bilar med sin bortskämda unge sittande inuti inne på Konsum! DET ÄR EN MATVARUAFFÄR, INGET JÄVLA TIVOLI och minstingen lär inte dö av att sitta och glo i en vanlig kundvagn, ni vet de där som är aningen mindre så att ni inte behöver köra in i röven på de andra kunderna eftersom ni inte kan manövrera den gigantiska småbarnsföräldervagnen, istället. Jag lovar att det är samma småbarnsföräldrar som kör plastvagnarna som postar i "Känsliga rummet" på familjeliv.se. Nu gäller det att försöka förtränga att det är dessa individer som för vidare sina gener till nästa generation, för det känns som att tankar såsom dessa kan komma att resultera i grav ångest inför framtiden och världsalltet. Förträng, förträng...

Nu blir det som sagt sushi. Ska träffa Sofie om 20 minuter, och jag har inte duschat ännu. Det ska nog gå bra det här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hehe jag uppskattar listan!

jag vill bara säga att Dilba sedan tidigare är vida känd för sitt dåliga omdöme (MARTIN SVENSSON) så är det verkligen någon som är överraskad??

Anonym sa...

Jag var lite rädd att jag skulle platsa i någon av kategorierna, men jag klarade mig. Arkebusering är aldrig kul. Jag har varit inne på bröllopstorget en del tidigare, men aldrig på nämnda avd. och vi använder vanlig kundvagn...
Go'kväll!

Anonym sa...

Jag kunde ju inte motstå att kolla upp nämnda sajter och gode jesus, freaks galore. Jag har nu fått lära mig hur man gör när man tejpar brösten med silvertejp, vad som är lämpligt i morgongåva till maken och fått tips på en affär i falkenberg som säljer "söta", vita paraplyer. Vad mer kan man egentligen begära? Hädanefter kommer jag alltid vända mig till dessa kunskapskällor för råd och tips. Det finss nåt för alla där, skulle jag vilja påstå. Oh lordy...

Lina sa...

Faktiskt har jag, efter åtskilliga timmars surfande på familjeliv.se, märkt att det inte bara är ämnen av typen "hur lurar jag socialen på pengar så att jag får råd till min bröstoperation?" som debatteras, utan även De Stora Frågorna.

Som här, till exempel: http://www.familjeliv.se/Forum-4-46/m22380636.html

Och Virvla; du är så yeah yeah, wow wow.

klockarbarbro sa...

två (!) av mina kollegor gifter sig i sommar och jag har därmed haft tillgång till BRÖLLOPSMAGASINEN den sista tiden. en favorit är tidningen där ett helt uppslag ägnas åt utmaningen att hitta den rätta strumpbyxan. man ska visst räkna med (förlåt, jag menar UNNA SIG) att lägga åtminstone några hundralappar - för det ÄR ju faktiskt DIN DAG och man gifter sig bara en gång.