lördag, juli 21, 2007

All good things must come to an end

Åh, Deathly Hallows. Åh, PROFESSOR SNAPE. Åh, jag är verkligen en djupt sorglig människa.

I alla fall, nu har "hjälp, nu har jag ju bara jättelite kvar och sedan är det SLUT"-tvångstankarna som väntat satt in, så jag väljer att ta en liten paus för att sova och publicera det här spännanande memet som jag fyllde igår innan jag tömde sms:arkivet för första gången sedan jag köpte min telefon, vilket var typ i...september? Nu är dock allt raderat och utplånat, inklusive eventuella obscena sms om Måns Zelmerlöw som rent teoretiskt kan ha skickats från min mobil under melodifestivalen, och då är det ju i princip som om det aldrig har hänt!

Anyway.

Gå in på inkorgen och tryck uppåt två gånger. Vad står det i det sms:et?
När ska Petter göra misstaget som förstör allt? Tiden börjar ju rinna ut!
Det här är alltså skickat under EM-kvalmatchen Sverige – Spanien. När var det, ett år sedan? Som sagt, en rensning i inkorgen har varit välbehövlig. I alla fall, meddelandet syftar så klart på allas våran Petter Hansson som i matchen i fråga oväntat förvandlades från snudd på mobbobjekt till stabil försvarsklippa. Och Allbäck snurrade upp Puyol. Det var i sanning en märklig kväll, och som sms:et antyder var det väl kanske ingen som riktigt trodde att det det kunde vara annat än för bra för att vara sant.

Tryck därefter uppåt 13 gånger. Vem har skickat det sms:et?
Frida.

Vad står det i sms:et under?
Hrmpf. Jo. Du är väl välkommen då. Men då jävlar förväntar jag mig en liten sång- och danspresentation när jag långsamt äter Mr. Bacon.

Vem skickade det sms:et?
Också Frida. Mr. Bacon är för övrigt en klassiker ur den lokala pizzamenyn - ingen har smakat men namnet är onekligen skönklingande. Och jag minns inte vad jag gjort mig skyldig till (glömt att ta med mig något, säkert) som skulle föranleda att jag inte skulle vara välkommen, men jag tror att vi löste det.

Vilka sms gör dig gladast?
De som bär glada nyheter, såklart. Jag är även förtjust i "hm, jag kom just att tänka på en sak, det här låter kanske lite märkligt, men…"-sms, ju mer udda desto bättre.

Hur många sms har du i inkorgen?
Så jävla många (uppdatering! Numera inte alls lika mycket, utan bara ett gäng gravt ångestladdade från Harry Potter-kön i Stockholm från Ewa i natt samt morgonens klassiker "Haha, det är en finsk bög på tåget!")

Vad står det i ditt 34:e sms?
Den kanske är det på scen men inte när det behövs…tror och hoppas jag iaf.
Här förstod jag inte riktigt vad diskussionen handlade om, tills jag kollade sms:et under och insåg att det som avhandlades var det på denna blogg ständigt aktuella ämnet mikropenis.

Nu när du ändå är där mitt i allt.. tryck neråt 5 gånger. vad står det?
Haha, låten "life" på vh1, du vet den med de fina rimmen "ghost" och "rather have a piece of toast". Klass!
Från Sofie. Jag sms:ade givetvis tillbaka en referens till den klassiska historien om hur min bror länge trodde att låten i fråga var en svensk kärlekssång, framförd till/om en man som hette Leif, tills han en dag lyssnade lite noggrannare och upptäckte att texten var på engelska (humorn i detta går förmodligen bäst fram till de med insikt i den skönklingande Helsingborgsskånskan).

Vad står det i det 15:e mottagna sms:et?
Den får vänta tills nästa år. Tillsammans med det konstgjorda vattenfallet och minibaren.
Carro har renoverat sin balkong, jag frågar om hon har köpt "åh det är så härligt, nu kan man sitta på Mascots uteservering året om!"-gasolvärmare.

Och i det 3:e?
Nice. Kanske en bit choklad tills senare när man blir tvungen att äta bort sin skam.
Jag och Märit gör oss förberedda för Daniel Radcliffe-intervjun på Conan igår.

Vad står det i ditt mest privata sms?
De ska du väl ta och skita i.

Vilket är det gulligaste sms:et du någonsin fått?
Alltså, jag blir ju lite rörd bara folk tänker på mig. Minns att jag finns och så där. Snörvel.

Vad har du för mobil?
Jag svarar med här lika knivskarpt som när min körlärare en gång frågade mig vad mina föräldrar hade för bil till övningskörningen: "Öh, jag vet inte riktigt…en röd?"

Nu ska jag fan sova (förra gången jag försökte, för ett par timmar sedan, ringde det någon och trakasserade mig om att förnya min Sydsvenskanprenumeration och well guess what baby, om jag någonsin funderat på det så har jag fan strukit de tankarna nu) och på så sätt effektivt undvika hippies och dylikt (jag vet att jag tidigare offenliggjort mina tendenser att bejaka mitt inre Möllantroll, men jag inbillar mig att måttfullhet är nyckelordet) på den lokala Möllevångsfestivalen ("av folket, för folket", haha). Nightynight.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har läst ut boken.

jag har gjort listan.

Anonym sa...

Rolig lista. Den vill jag med göra.