lördag, juli 21, 2007

Bollen nu i nätet smaskar

Jag vet att jag ibland har utnämnt ett och annat videoklipp till världens bästa video här i bloggen vid ett par olika tillfällen.

Jag skulle nu vilja ta tillbaka allt jag sagt. Nästa gång jag drabbas av någon omedelbar och övergående förtjusning och glatt utropar "Best video ever!" så är det med andra ord helt OK att ta mig lite åt sidan, lägga en förmyndande hand på min axel och säga "Nej, Lina. Det här är inte världens bästa video. Världens bästa video, och framförallt världens bästa låt, är ju...:"


Favoritbitar (ett axplock):
*Det snygga fade-outet "Harrliga hajaklackar...klackar...klackar...klackar"
*Rimmet "Toftavallen/den stora fotbollsknallen"
*"Publikens jubel" som kan höras bakom den skönklingande sången
*Den fräcka synthslingan
*Alla referenser till "folkfest" och dylikt, vilket hänvisar till typ de tre gubbar som brukar släpa sig iväg för att se på hemmamatcherna. En inte helt vågad gissning är detta är samma gubbar som de som fascinerat brukar stå och titta på när det typ är vägbygge på gång.

Denna magnifika video har för övrigt snokats upp på Facebook, det första internetcommunity jag joinat i vuxen ålder (det där var långt ifrån sant, men ändå). I think I kinda love it, så jag vill gärna uppmana alla att gå med så att, ni vet, jag också får lite kompisar.

Och jag somnade, så jag har inte läst ut Deathly Hallows ännu. Det kommer att bli en lång natt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag säger bara: fade outen, helt underbar. men hade man inte kunnat göra en lite roligare video med manlig kärlek så säg? omklädningsrum?

Anonym sa...

jag hade ju hoppats på att något youtube klipp skulle hitta till din blogg. eller snaskig bild. eller andra bevis på dina kvällsaktiviteter LOL
(detta säger jag givetvis för att du är den enda jag kan söka stöd för i mina perverterade intressen)

Lina sa...

Anna: Åh, det hade givetvis varit det ultimata (även om jag ju har sett ÖIFs klubbhus up close, och det är väl kanske inte så att man omedelbart associerar dessa lokaler till sensuell stämning direkt, men det kan kanske å andra sidan lite stämningsbelysning råda bot på...).

Och Virvla, jag har givetvis inte den blekaste aning om vad du talar om...