måndag, december 24, 2007

'Tis the season

Medan jag sitter här och grämer mig över att jag tvingas vänta ända till 29/12 innan SVT får tummen ur och visar min favoritfilm "Ett päron till farsa firar jul" (damn you SVT, damn you!) så tillönskar jag er alla en god jul och så vidare (jag tänkte att det är smidigare att skicka iväg hälsningen här än via sms eftersom min mobilordlista väljer ordet "kuk" istället för "jul" som förstahandval vid knappkombinationen 5+8+5 och jag därför alltid får grava tvångstankar om att inte ha dubbelkollat stavningen innan jag skickat iväg sms av typen "Jag önskar dig en riktigt lång, skön och härlig jul". Och jo, jag vet att man har sig själv att skylla om man lägger in snusk i sin personliga ordlista men det är ju så dags att tänka på det nu).

Jag tänkte ge er alla en fin video som en liten kärleksgåva; luta er alltså nu tillbaka, känn julstämningen och njut av hur den nybotoxade gamla åttiotalhjälten Billy Idol, hans spastiska mungipa och en medmusiker som mirakulöst spelar en massa olika instrument samtidigt gör ett sista desperat försök att blåsa liv i karriären genom att göra en cover på "Jingle bell rock". Stor kultur tar aldrig semester!

Inga kommentarer: