lördag, maj 07, 2005

I really should get out more

Jag må vara en smla löjlig och sensationslysten, men den här typen av nyhetsrapportering får mig trots min skepsis angående massmedier alltid helt uppspelt på det där "Ooooh, vem kan det VARA?!?! Måste ut och leta på tvivelaktiga hemsidor!"-sättet. Detsamma gäller den här osmakliga nyheten; ända sedan jag läste den har jag varit smått fixerad av tanken på vem det nördiga smygfilmarpervot kan vara. Det MÅSTE ju vara något skabb jag känner till från min skoltid! Jag har rentav en lista på tänkbara kandidater i bakhuvudet...och ja, jag är fullt medveten om att jag är sorglig.

En inte särskilt lång stund senare: Jaha, givetvis gick det snabbt och lätt att kolla upp vem dokusåpastjärnan var, och såhär efteråt känner jag lite skam över att jag gick in för uppgiften med sådan entusiasm.

Jag har för övrigt ännu inte lyckats förmå mig själv att göra något vettigt under dagen. Det kändes mer lockande att städa badrummet än att ta itu med arbetsuppgifterna som ihärdigt ligger och gnager på mitt samvete. Go figure.

Inga kommentarer: