fredag, juni 03, 2005

Celebrate good times c'mon

Jag borde sova nu och ska nog ta och göra det snart, men tänkte först rapportera om att today was a good day (som Ice Cube sa en gång). Detta statement kommer kanske som lite av en överraskning för de som träffade på mig när jag muttrande satt och försökte producera något vettigt och kreativt (jag lyckades för övrigt inget vidare) framför datorn hela förmiddagen, men sedan förbyttes mitt nattsvarta humör till en riktigt hög nivå av själsligt lugn och harmoni när jag åkte hem till mina föräldrar för att fira min kära pappas 61-årsdag. Mina föräldrar bjöd på smaskig och gratis mat (lax och nypotatis, det vill säga två råvaror som ligger way utanför min budget för tillfället, yum) och jag ägnade mig åt klassiska hemvändarnöjen såsom att lusläsa lokaltidningen i hopp om att få syn på några bekanta ansikten från grundskoletiden på famijesidan (ingen utdelning på den fronten dessvärre, dock uppdaterade jag mig noggrant om fascinerande ämnen som de senaste riotsen på min gamla högstadieskola och hur Hyllinges lokalbefolkning rasar mot avstängningen av en genväg till Citygross). Jag hann även med att handla av glassbilen (den stannar iofs precis utanför min lägenhet också, men det är på inget sätt samma sak) , äta tårta och fick dessutom ta med mig burkar med pesto, inlagda kronärtskockor och stora yummy oliver hem eftersom min far fått en gåvokorg på jobbet och min familj inte riktigt förstår sig på "underlig" matlagning utan är mer inne på rejäl husmanskost. Jag tackade givetvis och tog emot, gratis är som bekant gott, trots att mina föräldar själva behöll olivoljan, chokladen, det fina italienska kaffet och inte minst vinflaskorna som också ingick i korgen.

Sedan släpade jag mig ner till pågatågsstationen, åkte hem och fullbordade mitt öde som medelålders tant med att göra mitt livs första postorderbeställning från H&M Rowells. Som den kärring jag ju ändå är tyckte jag att det var både förmånligt och praktiskt, och något säger mig att det inte var sista gången jag ägnade mig åt denna shoppingform. Det var dessutom billigt och bra, jag menar, bara typ 250:- för två sådana här stiliga linnen:

Image hosted by Photobucket.com

...samt den här piffiga kjolen:

Image hosted by Photobucket.com

...är ju ett kap som heter duga, och jag känner mig sjukt nöjd (och det lär jag göra till ungefär exakt samma sekund som jag hämtar ut paketet (på Video 12, no less!) och inser att inget passar.

Jag måste sova nu. Och jag räknar kallt med att jag har återgått till mitt vanliga småmisantropiska jag i morgon bitti (speciellt om någon har ovett att ringa mig vid niotiden i morgon bitti också - ja, J, that one goes out to you).

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, den där kjolen har ju jag också spanat in. H&M Rowells RULEZ!