söndag, augusti 28, 2005

Bleh

Fy fan vad dåligt den inplanerade shoppingen igår gick. Först fick jag släpa mina försenade låneböcker genom halva stan eftersom fuckwitsen på Skånetrafiken har lagt om sina busslinjer så att man nu inte kan ta sig direkt från mitt hem till biblioteket, sedan möttes jag av insikten om att Malmö Stadsbibliotek saknar ett bokinkast, och fick följdaktligen släpa vidare på böckerna under hela den övriga shoppingturen. Efter detta första nederlag hittade jag ingenting jag ville köpa någonstans (sedan Carro lagt fram sin upprörda utläggning om att höstens mode innebär en återkomst för allt vi avskydde mest under det glada nittiotalet har mina ögon öppnats och även jag ser nu bara styggelser såsom västar och tights överallt), jag hittade inte det blodapelsingfärgade läppglanset från Helena Rubenstein i någon sminkbutik, Muji på Åhléns visade sig inte sälja mina doftljus (men potatismospressar och gosedjur hade man minsann valt att köpa in, precis som att inte varje kund med någon som helst tillstymmelse till brains hellre köper sådant på IKEA för en tjogondel av priset) och jag har som en direkt följd av detta bestämt mig för att dämpa min entusiasm för ombyggnaden av Åhléns en smula. Detta inte minst sedan jag upptäckte att hela entréplan inte alls kommer att upptas av enbart smink (vilket var fallet i mina entusiastiska dagdrömmar) utan även kommer att inrymma en massa kläder, säkerligen av fula märken av typen Esprit. Och just det, sedan var det stängt på salongen som säljer Bumble and bumble.

Jag hade ett minor breakdown, förbannade världsalltet, och avslutade sedan dagen med att köpa en obscent stor mängd sushi, släpa den tunga jävla bokkassen till bussen och åka hem för lite hetsätning och självömkan. Det är ju en klassisk aktivitet så god som någon, som dock hade varit bättre om jag inte somnat i soffan vid halv 12 och sedan väckts abrupt/skrämts halvt ihjäl en timme senare av att någon glatt ringde på min dörr. Klockan halv ett på natten, alltså. Jag öppnade inte. Förbannade dock världsalltet lite till, mänskligheten likaså.

Som ni märker är det nu slut på de positiva tongångarna.

Dock, ett litet ljus i mörkret: här kan man nu beskåda de nya deltagarna i Top Model, cycle 5! Passa på nu medan de ännu inte börjat rösta ut någon. Jag tycker att det ser ganska lovande ut, faktiskt. Och alla toppmodellaspiranter som listar följande favoriter...


Favorite TV show: Beverly Hills, 90210
Favorite food: Big Mac

...har alltid, alltid min respekt.

Dessutom glädjs jag något oerhört över att min personliga favorit J. Alexander nu får såväl en välförtjänt juryplats som en egen liten "learn more about"-hemsida. Fierce.

Nu är det alltså bara att genomlida en höst med sunkiga, tradiga svenne-Top Model, och sedan är det dags för the real deal. Det kommer att bli hårt, men jag ska hålla ut.

Nu ska jag dock uppsöka shoppingparadiset (host) Mobilia för att se om jag lyckas uppbåda ett par snygga, billiga, höga stövlar med slouchiga skaft, som inte påminner ens det allra minsta om cowboyboots. Cowboybootsen är ännu en nittiotalsflashback jag inte känner mig helt bekväm med, men för att visa hur hipp jag är/att jag är så gammal att jag var med även förra gången de var i ropet borde jag kanske gräva fram mina gamla hårdrocksfavoriter, kompletta med stiliga nitbeströdda sporrar? Eller å andra sidan kanske inte. Wish me luck anyhow.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
winterkilling sa...

Aaarrgghhh... varför var du tvungen att tipsa om Top Model-sajten? Nu vet jag att jag inte kommer att kunna tänka på något annat hela hösten och längta efter rejäla kattfajter, psykbryt i armarna på miss Tyra samt mystiska sjukdomar som plötsligt bryter ut medan jag tvingas hålla till godo med skyltdockan Mini.

Har redan hittat några favoriter bland deltagarna: Diane The Criminal Defense Investigator verkar hur bra som helst, Kim är givetvis seriens första transsexuella deltagare (om vi bortser från miss J) och Coryns husdjur... tycks ju uppenbarligen sitta i hennes ansikte. Och Bree som kallar sig för en "gammal själ" och bor i Harlem, och Jayla som är sjukt snygg och kommer att vinna, och och och... aahhh, jag kan inte vänta!

Anonym sa...

Hehe. Tittade nyss på Filip och Fredrik och insåg nu att när jag läser dina inlägg hör jag liksom allt med deras forcerade lite lätt hysteriska pladder. Om du fattar vad jag menar. Det passar förträffligt!!

Lina sa...

Haha, jag lovar, jag är inte det minsta hysterisk egentligen...jag har bara en förmåga att hänga upp mig på detaljer i en alldeles för hög grad för mitt eget bästa. Men jag tar det som en komplimang ändå :)